Svar till Terese

Fick en kommentar på mitt inlägg Ensamträning/Varmt i bilen. Men hon som skrev la inte till någon adress eller mejl, så tänkte att jag svarar här. Får hoppas hon ser det :)

"Hejsan! Jag googlade och hittade då din blogg. Jag sitter i samma sits angående hund som inte kan vara ensam. Vår hund är 1,5 år gammal och skäller och ylar när vi går hemifrån. Förstår din frustration är ganska uppgiven själv när det gäller detta. Om dagarna är han hos en dagmatte men det skulle vara frukstansvärt skönt att veta att han kan var ensam några timmar om man vill åka och handla eller liknande. Vi har tränat allt möjligt. Ska i dagarna börja om med superkorta stunder. Vill att det här ska lyckas. Hur går det för dig just nu?"

Svar: Va tråkigt att du hamnat i samma sits! Vad är det för ras du har? Jag har inte de arbetstiderna så han behöver vara själv hela dagarna. Är bara speciellt nu enbart för jag fått vikariat på en förskola i 3 veckor, men inget som kommer att förlängas. Denna gången gick det att lösa, som tur var! Men skulle jag få fast dagtid, då hade det varit väldigt mycket krångligare. Jag tycker också att det skulle vara fruktansvärt skönt om han kunde vara ensam några timmar, då jag tränar ca 5 dagar i veckan, kvällstid. & ibland är det inte säkert att jag har hundvakt, och då måste jag tyvärr skippa träningen för han inte kan vara själv. Helt otroligt frustrerande egentligen!

Vi har testat ALLT! Men tycker inte att jag ser någon framgång alls.. Vi har börjat med små korta stunder, då har det kanske gått bra upp till 5 minuter. Men så fort det stiger över 10 min så blir han helt hysterisk. Så då har man fått börja om, och man tappar ju tålamodet lite :/ Så jag ska ärligt erkänna att jag har inte lyckats ännu. Jag vill så gärna att han ska fixa det, men det tar ju sin tid. Och snart är jag slut på ideér. Hade varit så mycket enklare om han kunde vara ensam dedär 2,5 timmarna på kvällen - då han annars dygnet runt har sällskap..

Jag hoppas att det blir några framsteg för dig och din hund! Är tråkigt att det ska bli ett sådant hinder om man inte kan lösa hundvakt. Men lycka till! Hoppas du fått svar på din fråga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0