Storasyster längtar!

Ja inte är det bara vi som längtar efter bebisen där inne. Även blivande storasyster, hon är så förväntansfull! Härom dagen står hon vid spjälsängen och pillar lite med gose-lejonet vi köpt till bebisen. "De är bebisens" säger hon då och fortsätter med "lejonet är snäll mot bebisen". Sen står hon där och funderar lite, "bebisen ligga där!" och pekar ner i babynestet. Jag frågar henne då om hon inte tycker att bebisens ska vara i magen längre, hon svarar då snabbt, "nej bebisen utanför, bebisen sova där". Min underbara stora kloka tjej! Att du förstår så himla mycket. ♥ Man kan ju inte annat än bli alldeles varm i hjärtat!
 
 
Ja för nu står sängen där och väntar på lillebror eller lillasyster. ♥ Det känns så nära. Men jag är än lugn, för bebisen kommer ändå inte fören den är redo att möta världen. Och när den väl är redo, då är vi med redo! Idag är det exakt 2 veckor kvar till beräknad födsel, 14 ynka dagar. Det kan bli precis när som helst. Men det kan också dröja därefter. Jag håller tummarna för att bebis är någolunda timad som Jolie var, behöver nödvändigtvis inte komma exakt på BF som hon, men runt därikring gärna. 95% av graviditeten är avklarad, och imorgon går vi in i vecka 39. Det är helt otroligt. Det enda som fattas inför förlossningen nu är att ladda system- och videokameran, som jag faktiskt tänkte sätta igång nu direkt. Och så det där allra sista hygiengrejerna som ska packas med när det väl är dags. Annars är allt klart & välkomnande för bebis. Vi längtar så och är otroligt nyfikna på vem du är! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0