I vår bb-väska

Alla dessa förberedelser inför bebis ankomst börjar nu ta form. För ett tag sedan gjorde vi om vagnen till bebis-mode, alltså att vi har lagt i hårdliften, vänt den mot oss och tom. monterat dit vinterhjulen. Det kommer ju faktiskt att vara vinter vilken stund som helst när bebis kommer. Så den är klar, Jolie vägrar ändå att åka vagn. Babyskyddet står redo i vardagsrummet. Testade för ett tag sedan vart i bilen den satt bäst, och när det närmar sig BF mer så sätter vi i basen så babyskyddet bara är att klicka i när det är dags :)
 
I tisdags tvättade jag alla bebiskläder, sån otroligt mysig känsla! Allt är så pyttesmått och direkt kommer alla minnen från när Jolie hade de små pyttekläderna ♥ Så igår började jag även att packa bb-väskan lite smått. Eller ja, allt det som går att packa i förväg. Tänkte jag skulle berätta lite vad vi kommer ha med oss denna gången. Och ni får gärna ge tips på något vi glömt, eller som är helt onödigt. Även om det är andra gången så är man ändå lite osäker på vad som ska med.
 
♥ Två uppsättningar kläder, alltså 2 bodys, 2 byxor, 2 små mössor.
♥ En pyjamas, små strumpor och en lite varmare mössa.
♥ Onepiecen som Jolie åkte hem från Neonatal i. Vill så gärna bebisen ska åka hem i den med, och kommer ha gosig filt över när vi åker hem med ifall det är lite kyligt.
 
♥ Snuttegos-Lejonet får självklart följa med, och gosig filt. Detta kommer vi sova med sista tiden så det luktar oss.
♥ Blöjor, vårtservetter och nappar, en från MAM och en från ESSKA.
 
Jag minns vagt hur det var på BB i Eksjö precis innan vi blev förflyttade till Neonatalavd. på Ryhov i Jönköping, ifall man fick blöjor där eller inte. Vet att vi fick blöjor på Neonatal, men jag tänker att det är bättre o ha med sig än att stå där utan, och de ska ju ändå ligga i skötväskan därefter, tar ingen direkt plats. Kläderna kanske med är för mycket, jag vet inte. Allra första tiden är man väl ändå nakenfis med bebis ♥ Och sen kan det ju hända små läckage olyckor med. Hur som helst, känns lagom detta.
 
Vad det gäller våran väska så är den rätt så liten.
 
♥ 2 amningslinnen, 2 kalsonger till mig, mammatights, bindor och amningspads.
♥ Necessären packas i efter hand, och alla papper som ska med, som tex förlossningsbrev och amningsplan.
 
Amning-bh hade jag med mig sist, men jag använde faktikst de aldrig. Brösten var så oroligt ömma så jag använde bara amningslinnena, de satt jätteskönt och räckte alldeles utmärkt. Kalsongerna köpte Andreas till mig när vi var på Neonatal. Mina egna trosor klämde och allt som var ömt där nere gjorde det bara värre. Kalsongerna däremot var supersköna och höll dessa gigantiska bindor på plats utan att klämma någonstans, haha. Så de ska med denna gången oxå! Packade även ner lite egna bindor, bara ifall att det behövs. Och så amningspads såklart.
 
Det är väl egentligen inte mycket mer som ska packas. Ja tandborste, schampo och hela köret men det går ju inte packa än. Andreas ska väl packa ner några kalsonger till honom och kanske några mjukisbyxor eller så. Lite Herbalife snacks ska med, så som Expressbars och proteinbars. Tanken är även att ha med shake som jag kan ta före/under/efter förlossningen. 
 
Självfallet ska systemkamera och videokamera med! Det ska se till att laddas batterier och ha nära till hands när det är dags så de inte glöms hemma. Förra gången hade vi inte tillfälle att kunna filma något, men jag hoppas det kan bli någon filmsnutt denna gången. Och även kunna ta fler bilder på förlossningen och när jag får upp vår efterlängtade lilla bebis på bröstet ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0