Rutinultraljud

Äntligen var dagen kommen! Som jag längtat efter att få se vår lilla skatt igen ❤️


Vi började morgonen med mysfrukost hos min farmor. Riktig hotellfrukost som man alltid får hos dom :) gott! Där lämnade vi Jolie för att åka vidare till ultraljudet.

Det är sån sjuk lättnad när man ser det där lilla hjärtat ticka på! ❤️

Bebis nr två, vecka 19 (18+2)

Vad det gäller fotografering så vart bebisen lite svårflörtad, haha. Den ville inte visa någon bra profilbild. Men en tydlig bild på ansiktet fick vi iallafall. Ser nästan ut som ett spöke där inne, haha :) jag fick tillochmed lägga mig på sidan o skaka massor för o se om bebisen flyttade på sig till ett bättre läge, men icke! Den gillade att ligga ihopkurrad :)

Moderkakan låg i framvägg och det kan ha varit faktorn till att jag inte känt av buffarna så mycket. Jag har ändå känt svagt, svagt ända sedan vecka 16 tror jag. Men det har helt klart blivit mer det senaste :) igårkväll på jobbet så kände jag ganska mycket och många gånger!

Som vanligt på rutin ul så tittar de igenom hela bebisen. Huvudet, hjärtat, magen o allt i "kroppen", armar o ben osv. Mätte huvudet, över magen o lårbenet. Men allt såg verkligen jättebra ut :) bebisen var i rätt storlek för sin vecka och BF datum är fortfarande 27 oktober.

Vad jag upplevde denna gången var att hon trycker ju mycket hårdare med instrumentet. Så viss tid gjorde det nästan ont. Dessutom bad hon mig att "dra upp" magen, alltså att jag höll så magen blev utsträckt. Men det var väl för den fortfarande är rätt sladdrig, haha! Med Jolie låg jag där o hade jätteont i ryggen, men denna gången kunde jag njuta lite mer av visningen ;)

Fick många gånger se skymtar av den där lilla munnen, åh vad man längtar att få pussa på dig! ❤️ låt tiden gå fort nu! Även om jag vill njuta av sommaren först, när den nu kommer.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0