Gravid med tvåan

Ja som ni förstår så väntar vi barn igen. Vår älskade lilla Jolie ska bli storasyster! ♥ Det känns helt ofattbart, samtidigt som vi längtar något otroligt efter den lilla bönan i magen.
 
Just nu är jag i vecka 15 (14+5) och har bryt på onsdagar. Det har gått så sjukt snabbt från att jag tog testerna, tills nu, även om det varit en väldigt tuff start. Med Jolie mådde jag inte illa alls, verkligen ingenting, högst 3 tillfällen kanske. Denna graviditet började direkt med illamående, konstant! och det höll på till runt kub-testet som vi var på den 22 april. Spydde i en vecka ungefär, så tackar högt att det inte var mer - trots denna hemska konstanta illamående. Så det ska ju bli spännande o se vem som gömmer sig där inne denna gången :)
 
Första ultraljudet med KUB test, vecka 14 (13+0)
 
Enligt mina beräkningar så åkte vi till ultraljudet med tron om att jag var i vecka 13 (12+2). Men så flyttades vi fram 5 dagar istället och då hamnade vi helt plötsligt i vecka 14 istället. Så kändes lite som man hoppade över en vecka ;) haha. Med Jolie flyttades jag bak 2 dagar har jag för mig. Men allt såg bra ut! Rutinultraljudet bokades till den 29 maj, så vi längtar dit såklart!
 
Än så länge har denna gravidteten varit HELT olik mot den med Jolie. Som sagt, har mått konstant illa och varit hutlöst trött imellanåt. Magen har även kommit galet mycket snabbare än sist. Så det är ju absolut ingen myt för min kropp att magen kommer snabbare med andra barnet. Kommer ihåg att jag tyckte jag såg gravid ut i vecka 16 med Jolie, alltså inte bara fet. Men denna gången så såg jag gravid ut redan i vecka 14 om inte ännu tidigare. Har gjort allt jag kan för att försöka dölja magen, men ja, nu går det inte mer ;)
 
I helgen nu gick vi ut med att vi väntar vårt andra barn. Det känns SÅ skönt. Jobb och allmänheten vet om det så nu kan jag äntligen prata öppet om det och slippa behöva dölja magen :) Magbild och veckouppdatering börjar jag med på onsdag när vi går in i vecka 16. Detta var bara lite snabb info hur det sett ut hittills :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0