Emmaljunga syskonsits

Jolie är redan nu krånglig när det gäller att åka vagn. Hon går väldigt gärna så när man ska försöka knöla ner henne i vagnen för att gå ut på promenad med hunden, ja då blir det en hel del stetande och skrik. Men än så länge accepterar hon ju det. Däremot vad det gäller syskonvagn, alltså dubbelvagn, så har vi nu börjat tänka om. Känns ju sådär roligt att slänga ut en massa pengar på en dubbelvagn när den kanske inte ens kommer brukas om Jolie vägrar åka med? Dessutom har vi insett fakta att sålänge Diezel sitter i bur i bagaget så får vi inte plats med någon annan vagn än den vi har. 

Så vi har kommit på lösningen!


Nämligen Emmaljungas syskonsits.

Den sätter man fast där bågen sitter på den vagnen man har. Så ligger liksom bebisen där under i en mjuklift :) nackdelen är att syskonsitsen slutade att tillverkas 2013 så de finns bara som begagnat nu. Så vi gav oss ut på jakt redan nu, man vet ju inte om det tar tid att hitta en.

Men vi hade tur!


I måndags var jag o min pappa iväg till Jönköping o köpte en! Fick tag i en tjej på blocket som sålde en. Så dethär blir nog jättebra tror jag :) Jolie ville provsitta den direkt! Även om den inte ens satt på vagnen än. Så jag hoppas hennes intresse är kvar när bebis kommer :) det är ju trots att oktober bebis är beräknad, så det första halvåret kommer det ju vara vinter. Och då är det kanske inte så smidigt med ståbräda, annars tänkte vi det först. Men finns behovet fortfarande till våren så blir det en ståbräda med :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0