Vecka 22

Ny vecka igen då, som sagt så flyger veckorna iväg! Nu är vi i vecka 22, (21+0) ♥
 
Bebisen:
Barnet är nu ca 19 cm och väger mellan 370g och 450g denna veckan. Barnet växlar mellan sömn- och vakenperioder och har redan en egen dygnsrytm. När du vilar är barnet kanske som mest aktivt medan den vaggas till sömns när du håller igång. Den del av hjärnan som tillverkar hjärnceller utvecklas mycket under den här tiden.
 
 
Mamma:
Ditt hår känns kankse tjockare än vanligt, det beror på att du inte tappar speciellt mycket hår under graviditeten. Efter att barnet är fött tappar du som vanligt igen. En del upplever till och med att de tappar mer hår under amningsperioden. Ditt tandkött kan svullna och det är viktigt att du sköter din tandhygien. Även fräknar, födelsemärken och vårtgårdarna kan påverkas. Unvik stark sol. 
 
Pappa:
Se nu till att ta vara på tiden under graviditeten. Oftast mår den blivande mamman bra och besväras förhoppningsvis inte av tidigare symtom som tex. trötthet eller illamående. Njut av tiden tillsammans och hitta på något roligt.
 
 
Såhär känner jag:
Det buffas massor där inne nu! Och i måndags kväll så fick pappa Andreas känna en buff i handen för första gången ♥ Kan än inte kalla det sparkar men det är helt klart mycket tydligare och väldigt ofta. Bebis börjar böka omkring lagom varje gång när jag ska natta Jolie, och det är supermysigt! Jag märker att den har sin rytm med sov och vakentider, och det stämmer utmärkt att den kör igång när jag vilar. Underbart att få känna liv där inne! ♥ Nu är nog den tid som jag mår som bäst, och jag bara längtar efter semestern så vi kan få hitta på massa roligt hela familjen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0