Med tuppen i affären

Haha, kul att jag sitter o skrattar åt min rubrik! Men det jag menar är att idag var vi uppe med tuppen, som alla andra dagar ungefär, men idag så snörade vi på oss hjälmarna och cyklade ner till Ica vid 8 på morgonen. Det ni! Var riktigt härligt om jag ska erkänna! Jolie som älskar att åka med på cykeln vart ju överlycklig. Och inte heller fick jag ta av henne hjälmen när vi skulle in i affären. Lite mjölk, bröd, köttbullar och blöjor blev det. Ska man få med det hem på cykeln får man ta det nödvändigaste, och det vart ju syftet också. Men jag tog mig dit & hem utan vidare problem. Jo visst blev det till att hoppa av o gå i uppförsbackarna, konstigt nog har man ju sämst kondition som gravid, undra varför ;) haha. Och så fort jag hoppade av så sa Jolie direkt "mamma sykela mer, mamma sitta där" och pekar på sadeln. Goa unge!
 
 
Nu på kvällen vart jag iväg och jobbade i 3 timmar. Inte mycket lönt kan ni tycka, men gillar man sitt jobb så spelar det ingen roll om det är många eller få timmar. Mitt arbetspass spenderade jag nere på cykeltävlingen här i stan, kul när det händer lite här och extra kul när man kan få ta del av sådant på arbetstid. Inte för pengarnas skull förstås, men utan att få göra något roligt tillsammans med sin brukare :) Det är nog det jag uppskattar mycket med mitt yrke som personlig assistent, att man får chansen att göra något utöver det vanliga tillsammans med sin brukare, men allra mest uppskattar jag att se den fantastiska utvecklingen när man jobbar med barn! Det är så häftigt!
 
Hur som helst har det varit en himla bra dag, äntligen kan man säga att sommaren är här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0