Ha-begär

Att få barn nummer två har många fördelar, då man redan lagt mycket pengar på alla de "stora" sakerna man behöver, med det första barnet. Som spjälsäng, skötbord, vagn osv.. Kläder, iallafall första storlekarna om det inte blir en till tjej. Men hur som helst betyder ju det inte att "ha-begäret" försvinner, hahah.

Jag är en sån person som tycker mycket om att planera och vill gärna ha saker klart i god tid. Som att det kliar i fingrarna för att få göra iordning i Jolie's nuvarande rum. Att få möblera om och göra plats för det lilla syskonet :) men än är det ju för tidigt! Först o främst ska Jolie få en ny säng, vilket hon inte ska få fören i augusti när hon fyller 2 år. Så än finns det inte så mycket att göra. 


Det här ovan är nämligen det som ligger i mitt begär just nu.. Kan väl tycka lite såhär efteråt att jag vart lite snål när vi skulle köpa grejer till när vi väntade Jolie. Både skötväskan vi har och åkpåsen kommer från Ullared. Och jag kan ju säga att den skötväskan gick sönder efter bara 6 månader... Lagom kul. Dessutom vart den så himla liten och nu när jag behöver utrymme för två barn så vill jag hellre ha en rejälare! Vad passar då bättre än Emmaljungas egna när jag har en sån vagn? ;)

Sen då åkpåsen, den är jag väl egentligen bara trött på, haha. Har länge velat ha en från Elodie Details till Jolie, då den i rosa. Men eftersom jag inte vet om det kommer ut en lillebror eller lillasyster, så tänkte jag att en i zebra passar ju båda! :) så snygg är den!

Men vi får väl se om jag blir ägare till detta innan bebisen kommer eller inte ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0