Godkänt

Igår fick jag brev hem från försäkringskassan. Beslutet om gravidpenningen blev godkänt, vilket menas att den 28 augusti går jag hem i väntans tider! ❤️

Ska bli otroligt skönt faktiskt. Även om jag blivit beskonad smärta denna graviditeten hittills, om man inte räknar med det konstanta illamåendet de första 17 veckorna.. Så är det ändå skönt, kommer sakna jobbet men det är så mysigt att få gå hemma o boa sig lite :) och få mer tid med min älskade Jolie. Kommer visserligen ha henne 15 timmar på förskolan. 9-14 tis, ons, tors till en början. Känner jag sen att jag behöver henne där mer mot slutet av graviditeten så lägger jag på dagar, mån till en början kanske och sen både mån & fre. Ja vi får se hur det blir :) känns lagom med 15 timmar att börja med iallafall, det är ju ändå de tiderna hon kommer gå sen när lill-syskonet kommit ❤️



Så idag firade vi med pannkaks-lunch :) nöjd dotter som alltid får hjälpa till när jag lagar mat eller bakar. Min duktiga lilla hjälpreda :) magen ser för övrigt galet spetsig ut uppifrån, haha!

Att gravidpenningen blev godkänd menas att jag har totalt 9 jobbpass kvar. Har natten nu på lör-sön, sen två veckors semester, jobba en vecka, två veckor semester till och därefter enbart 3 pass. Galet egentligen. Hoppas verkligen på lite bättre väder med! Så tråkigt när det ska regna i mängder och sen vara fint för att regna igen.. Usch. Men semestern är välkommen i vilket fall :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0