Åsens By

Förra veckan började Jolie sitt sommarlov, då hjälpte svärmor till när vi (jag) jobbade. Denna veckan var det min mammas tur att hjälpa till. Tråkigt nog så vart det dåligt väder mesta dels av veckan, för de hade nämligen tänkt ta med Jolie till Åsens By. Men eftersom vädret styrde så bestämde vi istället för att åka idag när jag ändå var ledig, så fick jag följa med oxå. Även min syster med familj och våran morfar följde med. Riktigt mysigt ställe!
 
För en gångs skull tog jag med mig systemkameran! Jag  m å s t e  verkligen bli bättre på att använda den mer. Klart att bilder finns det ju tusentals på av Jolie och vår vardag, för mobilen har man ju alltid nära till hands. Men det blir ju så mycket bättre bilder med systemkameran. Så skärpning! Haha
 
Jolie vart helt till sig när hon äntligen fick se hästar! // Spännande att titta på tupparna & hönsen
 
Jolie tittar på fåren tillsammans med morfar
 
"Titta bäää!" Sa hon gång på gång till morfar // Mata kaninerna var himla roligt oxå :)
 
Grisarna var roliga att titta på när de fick mat, nomnom sa dom. // Lille Oliwer gillar ugglorna som jag virkat åt honom :)
 
Både Dexter och Jolie tyckte det var så roligt att mata kaninerna, så vi gick tillbaka en gång till.
 
Även Diezel vart intresserad av kaninerna, superglad när han fick nosa lite :) hihi
 
Det var som sagt en väldigt bra dag. Himla mysigt ställe! Vi lyckades pricka in rundvandringen när de skulle mata djuren. Jätteroligt tyckte vi alla. Jolie som älskar djur hade riktigt roligt. Efter rundvandingen tog vi oss en fika innan vi tog vägen förbi hästarna igen och ner till bilen. Hit får vi verkligen åka fler gånger! Och se till så pappa Andreas får följa med oxå, som jobbade idag. Men nu äntligen står det semester på schemat! Jag har natten imorgon kvar sen är det min tur med. Efterlängtat! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0