25 veckors - kontroll

Igår var hela lilla familjen på kontroll hos barnmorskan. Tyckte det var mysigt att både Andreas och Jolie kunde följa med när vi ändå har semester :) Tog prover, blodtryck, vägde, mätte magen och lyssnade på bebis hjärtljud ♥ Först hittade hon bara mitt hjärtslag, men sen tillslut fick vi höra det ticka på så bra! Jolie lyssnade intressant på vad det var som lät. Att det är hennes lillebror eller lillasyster där inne är helt makalöst att tänka :) Enligt vikterna jag tagit hos bm så har jag gått upp 9kg redan.. Usch det har dragit iväg lite nu känner jag. Efter semester måste jag verkligen hålla igen mer om jag ska slippa hamna på 24kg som med Jolie.
 
Hur som helst här kommer gårdagens kontroll, i vecka 25 som bm säger, när jag gått 25+2 så säger ju jag egentligen vecka 26. Menmen ;)
 
Datum 1-apr 17-juli
Vecka 8 25
Vikt    
Symfys   24cm
Hb 128  
Blodsocker 4,7 5,7
Urin ua  
Blodtryck 129/78 116/65
Fosterläge    
Rörlif/fix    
Hjärtslag   146
 
SF måttet var 1 cm mindre än med Jolie i denna veckan, kanske beror på att magen än är mer slapp, haha. Men vi får se hur det artar sig. Med bebis denna veckan låg hjärtslaget på 146 och med Jolie låg det på 152. Lite roligt o se sen om det blir något mönster. Jolie hade relativt höga hjärtslag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0