Pysselsugen

Min lilla skrutta är fortfarande dålig.. Gör ont i mig att inte kunna hjälpa henne eller ta över den onda. Hoppas det vänder snart!

Eftersom vi inte kunde gå på playdejt med Harry & Hampus idag som tänkt så fick mamman här pysselsug istället. Jolie fick ett påslakanset av sin mormor i julklapp, men det råkade vara till ett juniortäcke så jag har länge varit tveksam till hur jag skulle lösa det. För när Jolie får större säng så ska hon få en vuxensäng direkt och då får hon ett vuxentäcke, så juniortäcke känns bara onödigt.

Men idag fick jag en snilleblixt om att jag faktiskt kunde sy om påslakanet! Sagt och gjort. Var hos syster och hämtade hennes symaskin, mätte och nålade och sen vart det bara o köra igång!



Och det blev så himla bra!! Nästan lite stolt över mig själv, haha. Nu slipper jag känna att det aldrig kommer till användning :) så skönt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0