30 - veckors kontroll

I fredags var jag hos barnmorskan igen på 30 veckors kontroll. Tog blodtryck och stick i fingret, sen mäta magen och lyssna på hjärtslagen ♥ Så himla mysigt! Magen har en helt annan form än med Jolie, men den är inte fullt lika spänd som då, den är liksom mycket mer slapp så när jag står upp ser den större ut, men när jag ligger ner så sjunker den ihop lite, haha. Så SF måttet som ligger på 28 hade jag i vecka 28 med Jolie och nu är jag i vecka 30. Vilket tyder på att den är mindre, fast ändå inte. Ja det är så svårt att förklara!
 
Datum 1-april 17-juli 14-aug
Vecka 8 25 30
Vikt  -  -  -
Symfys   24 28
Hb 128   110
Blodsocker 4,7 5,7 7
Urin ua    0/1
Blodtryck 129/78 116/65 122/65
Fosterläge      
Rörlig/fix      
Hjärtslag   146 145
 
Men när hon la in alla resultat i datorn så låg jag exakt på normalkurvan för storlek på magen, så hon sa till mig att är det någon som påstår att jag är stor eller liten, då har de fel ;) haha. Hon tyckte även jag låg bra till med vikten, som än så länge ligger på +11kg. Annars så sas det inte så värst mycket. Jag tycker det flyter på så bra och jag har ju inte några jobbiga smärtor. Klart jag känner i fogarna men det är inget jag inte kan kontrollera. Vid den här tiden med Jolie låg jag som en säck potatis i soffan och inte kunde röra mig för ryggen. Nästa besök blir den 9 september och då kommer jag på dagen ha gått in i vecka 34. Känns verkligen inte långt kvar nu! Så snabbt som det gått hittills så.. Jösses!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0