Stanna upp eller ny tag?

Jag står i ett vägskäl. Jag står och väljer mellan att ge totalt upp, att inte orka bry mig om min kropp alls och bara vräka i mig allt som är gott. Och det är väl precis det jag gjort de två senaste dagarna. Inte brytt mig ett smack. Det är så lätt att falla tillbaka i dåliga vanor, det räcker med en smakbit och så är jag i botten igen. Så ska jag stanna upp och känna att jag inte orkar mer? Om jag känner mig rätt så måste det bli total-förbud, allstå fullständig nolltollerans. För att jag ens ska kunna komma bortom detta sötsug! Jag blir tokig! För jag vill ha ALLT. Men jag vill ha en fin kropp, mer. Jag vill kunna trivas med mig själv.
 
Eller ska jag helt enkelt ta nya tag? Och det är ju som jag precis skrev, helt enkelt. Eller? Jo jag känner sådan stark motivation precis efteråt när jag tränat. När jag varit på ett pass på gymmet eller bara varit ute o sprungit. Det känns ju SÅ bra! Men dagen efter så har jag dvalat igen. Vad är det för fel på mig och denna motivation?! Jag tycker bara inte den borde flyga iväg sådär över natten bara. Men oftast gör den det, allra hellst när jag inte tränar likandant dagen efter. Så det får väl ja, helt enkelt, bli andra bullar. Träna när tillfället tillåter.
 
- - -
 
Saknar för övrigt min lilla familj där hemma. Jobbhelg står på schemat. Men det känns bra! Det gör det faktiskt. Även om det känns fel att säga att det är skönt, så är det de. Egentid, allra helst på natten. När det är lugnt och tyst. Hur som helst. Instagram-bomb kör vi.
 
 
1. - onsdag spenderade vi hos mina föräldrar. Där skulle Jolie inspektera så allt satt som det skulle på morfars motorcykel :) oj va spännande och mycket grejer det var att titta på i hans garage!
2. - torsdag vart det bus hos Saga med Harry. Påväg tillbaka till bilen mot hemfärd, hittade en trött & nöjd Jolie en blomma :) slocknade med den i handen sen.
3. idag hamnade vi som vanligt på öppna förskolan, dit Saga & Harry kom. Efter lunch sen slocknade Jolie i vår säng utan nappen, vilket inte allt för ofta händer. Då är man trött :) mamman passade på att sova med och det hamnade på 2 timmars snark.
4. - innan läggdags idag så bjöd Jolie på sin fina dans :) hihi, min lilla partypingla!
 
Nu har jag fått rapport från pappsen där hemma att dotter visst vaknat och skrikigt förfärligt, så hon fick krypa ner hos honom i mammas del av sängen :) Mys! Så nu längtar jag ännu mer efter dom. Men natten går fort! Nu blir det nog Gossip Girl som gäller :) god natt till er alla som inte lagt er än, och fortsatt god sömn till er som sover.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0