Ullared

Då vart den efterlängtade Ullareds resan gjord. I lördags tog vi oss dit. Och för en gångs skull så sa vi "denna gången åker vi inte så tidigt" just för att Jolie skulle få sova ut och äta frukost innan vi skjutsade henne till mina föräldrar. Tji fick vi.. Kl 11 ungefär vart vi framme, redan då ser vi hur en sjuk kö visar sig in till varuhuset. Andreas blir redan då förvannad och säger direkt att vi ska vända och åka hem. Det tyckte förstås inte jag.

Så först på jakt efter parkering, lönlöst. Så vi fick en lapp av en parkeringman som leder oss till en extra Parkängen ganska långt ifrån. Så det var bara att ställa sig där och sen gå tillbaka till gekås. Sen leta efter slutet på kön... Bara det tog ju säkert 20 minuter. Andreas vart fortfarande sur och tvär och ville minsann åka hem och aldrig mer komma dit.


I nästan 1.5 timme fick vi stå och köa in. Eller rättare sagt, jag! Andreas gick in i massa andra butiker under tiden och tur var väl det för jag behövde ju inte åka hem då :) haha. Totalt 1.2 km kö.

Men tillslut var vi äntligen inne! Tycker faktiskt inte det var så himla jobbigt med kön, det rullade på ganska snabbt och väl inne så var det inte mycket trängre än vad det brukar vara. Overall som vi var på jakt för åt Jolie fanns bara som minsta storlek 92. Så det var liten av en besvikelse. Annars är jag nöjd med dagens inköp!


Vid fikapausen vid 16 ungefär ringde jag hem och kollade läget hur det gick för mina föräldrar med Jolie. Hon var superglad hela tiden och så snäll så. Jag berättade om kön in och att de kunde räkna med att de skulle få natta henne. Men det var inga problem :)

Som jag sa innan så tyckte jag inte att kön in var så jobbig, men kön till kassan... Såååååå dryg!! Ont i fötter, trött och hungrig var man tvungen att stå där o köa till kassorna oxå. Äntligen var vi ute ur varuhuset vid 19 ungefär. Ringde hem ännu en gång och då beslutade vi tillsammans att Jolie skulle få sova klart där, att vi inte ens kom förbi, eftersom vi säkerligen skulle väcka henne när alla hundar skällde. Så vi åkte raka väga hem, med ett stopp på Max i Värnamo såklart ;) men raka vägen hem, kikade lite på vad vi köpt och sen hopp i säng.

Kl 8.30 vaknade jag med ett ryck och satte mig upp "vi måste hämta Jolie!!" Sa jag, och 2 minuter senare ringer pappa och säger att han stod o stekte amerikanska pannkakor. Så vi tog på oss och åkte dit :)


Nu var hela familjen komplett igen ❤️ Jolie hade haft en superbra allra första sleep-over hos sin mormor & morfar. Och de hade minsann busat massor :)

Bilder på inköpen kommer någon dag när jag orkar ;) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0