Platserbjudande

I måndags ringde jag och frågade hur Jolie låg till i kön till förskola. Tackar Marie för hon såg till att ringa, haha. Vi båda vart otåliga och började undra varför vi aldrig fick något platserbjudande, det är ändå mindre än 2 månader kvar tills de ska börja förskola.

Och ja, jag är glad jag ringde! Annars hade jag nog fått hjärtsnurp dagen efter när jag äntligen fick erbjudandet. Men till sak. Antalet barn som sökt plats är fruktansvärt hög, så det är väldigt få som fått något utav sina tre önskemål. Vilket betyder att Jolie kommer verken gå på Talgoxen vid oss, eller de andra två vi önskat.. 

.. Jolie kommer den 21 januari börja på Ekbackens förskola i Hultet.


Som jag sa så är det så fruktansvärt mycket barn just nu. De barn & personal som nuvarande är på Ekbackens förskola ska flytta till Hultetskolan, så det kommer alltså bli en helt ny verksamhet för Jolie och resterande 25-30 barn som förmodligen kommer att börja där. Tanken var alltså att det skulle stängas men kommer nu fortsätta hållas öppen så länge det behövs..

Så vi vet knappt om det kommer vara tillfälligt eller permanent. Däremot, det bästa av allt, så kommer Jolie gå på samma förskola som sin bästa vän Saga :) samma avdelning tillochmed! Och även några andra kompisar som hon känner. Så det ska bli riktigt roligt! :)

Det kommer bli bra dethär hur det än blir. Tryggheten i allt detta oroande är att de små har varandra. ❤️ nu ska man bara förbereda sig på att min lilla älskling ska börja förskola över huvud taget.. Jisses!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0