Åkers nya förskola

Förra veckan berättade jag om platserbjudandet som Jolie fick på Ekbackens förskola till den 21 januari. Ja, det är väl inte riktigt så det ligger till nu.. Fick ett samtal i onsdags kväll att det nu strulat sig med flytten av barn & personal till Hultetskolan, så inskolningen var tvunget till att flyttas fram. Vi fick två alternativ.
 
Antingen flytta fram inskolningen på Ekbacken och börja 25 februari istället. Eller.. Få möjlighet att börja på Åkers nya förskola i januari.
 
Jag vart i något chock så sa att vi inte riktigt kunde ge besked, just då när vi handlade på Ica, kändes bara konstigt. Men efter att ha diskuterat fram & tillbaka så har vi nu kommit fram till ett svar. Ringde tillbaka till henne dagen efter och efter mycket om och men fick jag tag på henne!
 
Jolie har fått en permanent plats på Åkers förskola :) inskolning visste de inte hundra än, men tidigast 12 januari. Allt blir klart nästa vecka och då får vi mer information.
 

Men det känns faktiskt jättebra! Åker var trots allt ett utav våra önskemål, så detta blir bara till fördel för oss. Den 15 december ska vi på Öppet hus på förskolan, och det ska bli så spännande att få se hur det ser ut! Känns riktigt storslaget när man läser artiklar om det :) Nej, jag är faktiskt lättad. Detta känns mycket bättre än att hon skulle hamna i Hultet, för det känns mer "hemma" i Åker för mig, eftersom jag växt upp där och vi troligtvis söker oss dit när det är dags för hus. Och just det ja! Det som gömde sig i det stora paketet jag hämtade häromdagen, det var nämligen denna:
 
 
Britax Two-Way. Var min syster som tipsade om den när de hade kvällsrea på Jollyroom. -63% och fri frakt. Perfekt! Eftersom vi nu behöver två bilstolar när Jolie ska börja förskola. Kort sagt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0