Vakuum is the best!

I onsdags var vi iväg till Jönköping för att shoppa lite nya kläder till Jolie, hon växer ju som attan, så det behövdes fyllas på i hennes byrå!
 
 
2 pack tiger pyjmaser stl 80, Barbapapa klänning stl 74/80, Klänning/tunika stl 74, 3 par tights stl 80, två t-shirts st 74 och 80.
 
Så det blev endel, och det kunde säkert blivit mer! Det är ju sååå kul att handla till Jolie, finns ju så himla mycket fint. Hade velat hitta någon kofta eller tunnare tröja till henne oxå, som hon kan ha över när hon har en t-shirt så hon inte bränner armarna i solen. Det är ju så svårt det där mer hur man ska klä henne nu när sommaren är här. Det ska gärna va långärmat men ändå ska hon inte vara för varm.. Men klänningar är ju luftiga iallafall så det kommer det väl bli en hel del i sommar. Som ni ser så blandade jag lite mellan storlekarna 74 och 80. Hon har nämligen 74 just nu, och äger inte så värst mycket i den storleken, samtidigt som det är bättre att köpa större så hon kan ha längre. Så det blev lite både och.
 
Men igår morse vaknade jag innan Jolie, låg o drog mig i sängen och började fundera på hennes kläder. Alla hennes urvuxna kläder har hamnat i påsar, som sedan slängts ner i en kartong och in i förrådet. Och tanken slog mig att de kommer ju ligga där tills det är dags att användas till eventuella syskon, och då kan de ju inte ligga i en sunkig påse... Så det kom bara som en blixt till min hjärna: vakuumpåsar!!!! Det håller fukten borta, smuts och damm hålls borta, och allra bäst: det tar mindre plats!
 
Så när klockan slog 10 igår så stack jag & Jolie iväg till Rusta och köpte vakuumpåsar! Och såhär blev resultatet:
 
FÖRE
 
EFTER
 
Det är väl lite missvisade på bilderna kanske, men jag blev sjukt nöjd! Syns väl lite bättre på efter-bilderna kanske, förhoppningvis. Hur som helst, nu kommer allt hållas fräscht och skyddat tills det kommer till användning nästa gång.
 
Och påsarna slukade ju rätt mycket alltså! De två stora påsarna överst fylldes den första med fårskinnspläd, åkpåse och täcke+kudde till vagnen och den andra med amningskudde, babynest och babygym. Perfekt! De två lite mindre tog jag ena till vinter- och ytterkläder och den andra slukade alla urvuxna kläder i storlek 50, 56 och 62! Riktigt imponerad av hur mycket som fick plats! Klart att det kanske inte blir superduper platt och smått, som tex den med babynestet i, men det skyddar ju iallafall och det tycker jag är den största fördelen. Dessutom så är det ju helt klart mer behändigare såhär än att ha massa plastkassar överallt i förrådet.
 
Så detta rekommenderar jag starkt till barnfamiljer! Ja till alla egentligen, det sparar ju plats. Funkar ju med allt egentligen. Stora duntäcken som man kanske bara använder på vintern som tar multum med plats i garderober, sug in det i en vakuumpåse tills det ska användas igen. Supersmidigt! Bara knö in och suga ur luften med dammsugaren.
 
Nu ska jag ge mig på nästa projekt.. Hur jag ska skydda stora saker, såsom hårdliften till vagnen, babyskyddet till bilen och babysitter, tills det kommer till nytta nästa gång. Vill ju inte att det ska stå o samla damm i förrådet heller. Och det ända jag kan komma på är sopsäckar.. Men tycker det känns konstigt att ha massa svarta säckar överrallt och man inte ser vad som gömmer sig däri. Hade varit bra om det fanns genomskinliga, och ifall det finns såna där små pulverpåsar att köpa så fukten håller sig borta. Har ni några tips??
 
Nehepp, nu ska jag snart bege mig ut på promenad med Diezel och sen ska jag lämna honom hemma och fortsätta promenaden ner till försäkringskassan. Inte det roligaste fredagsnöjjet, menmen. Och möjligtvis leta efter genomskinliga sopsäckar. Önskar er alla en trevlig helg!


Kommentarer
Stefanie

Vi har med köpt dessa vakuumpåsar till att förvara Alice kläder. De är kanon!!! :)

Svar: Ja jag är supernöjd verkligen!! :)
Sandra Gustafsson

2014-05-23 @ 13:21:54
URL: http://www.dottir.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0