Trotsa regnet

Idag trotsade vi regnet för att promenera ner till biblioteket för boksamling. Himla mysigt! Träffade såklart Marie & Saga, och det visade sig även att min syster och Dexter var där med :) och andra av Jolie's kompisar också. Att jag inte tänkt tidigare på att man kan låna barnböcker på biblioteket, det ska jag nog göra faktiskt! Vi har inte så värst mycket böcker till Jolie. 

Efter samlingen träffade jag mamma så tog vi en fika på princess :)


Skönt att få prata lite med lilla mamsen! Och roligt att göra något annat för en gångs skull än att bara träffas hemma. Men Jolie blev otålig och grinig efter hon ätit mellanmål, så vi sa hejdå och att vi hörs.

Sen handlade jag lite på Konsum innan vi traskade hem igen. Hade med mig en ryggsäck så jag kunde smidigt bära med mig allt hem. Korgen under vagnen är maxlast på 5 kg bara. Så där la jag mjölken och ägg och resten i väskan. Kände mig himla hurtig när jag promenerade raskt med sovande dotter i vagnen, tung ryggsäck på ryggen och musik i öronen! Gick hyfsat fort hem faktiskt!

Väl hemma, sådär 15.50 så slängde jag ihop en ugnspannkaka och åt middag med min lilla familj. Sen pussa dotter hejdå och lämna henne hemma med sin pappa för att gå på olycksfallsutbildning mellan 17.30-20.30. Hade min vapendragare Marie där så jag inte kände mig ensam ;) haha. Väldigt nyttig och lärorik kurs! Andra halvan är nästa tisdag, så får se hur det går då. Får sannerligen hoppas att vi aldrig behöver utföra något av det vi lärt oss.

Nu blir det strax att krypa ner i sängen. Godnatt på er, imorgon är det babycafe som gäller!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0