Dag i trädgården

Idag har jag haft min morfar här. Han har hjälpt mig fylla i hålen i gräsmattan där vi tidigare grävt bort buskar o skit jag inte ville ha. Så nu är det jordplättar överallt i trädgården, ser nästan ut som det bor mullvader här ;) haha.

Efter att ha fyllt i hålen så tog vi oss til granngården för att köpa gräsfrön. Det slutade med att vi köpte mossfrön istället. Så nu ska jag ta o låna svärfars vertikalskärare för att riva upp mossan och sen strö över frö över hela gräsmattan istället för bara i hålen. Det ska minsann bli bra det här! Sen var vi inne på toy house en sväng och då köpte morfar en gunga åt Jolie :)


Jolie blev jätteglad! Tur hon har en sån snäll gammelmorfar :) dock så hamnade den visst lite väl högt.. Jag visste det var två krokar som skulle passa perfekt till gungan, och det gjorde dom ju, men inte tänkte jag på att gungan skulle hamna så högt. Så vi får nog se om vi kan hitta längre snören att hänga upp den i :)

Härliga sommar, äntligen är den här! ☀️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0