Kroppsscanning

När jag först började med Herbalife gjorde jag en kroppsscanning för att se exempelvis hur mycket % fett och vatten jag har i kroppen. Då hade jag (den nakna sannigen) 1 % ifrån övervikt, jag hade alldeles för lite vatten i kroppen och bukfettet var än inte farligt, men görs det inget åt det så blir det farligt.
 
Jag var väldigt nervös när jag ställde mig på scanningsvågen idag. Då jag själv känner att jag inte riktigt satsat så mycket som jag borde göra. Att dricka två shakes om dagen är hur lätt som helst. Men det är allt runtikring. Det ska drickas 2 liter vatten om dagen, och man ska hålla sig ifrån onyttiga saker och man ska röra på sig & träna.
 
Men detta blev resultaten, och jag blev positivt överraskad faktiskt :)
 
Datum Kg Total vikt BMI % Fett % Vatten Kg Muskler Bukfett
06-mar 72.4 28.6 39.0 45.6 41.9 5.0
07-aug 70.5 27.9 37.7 46.5 41.7 4.5
 
Jag har gått ner -1.9 kg
Mitt BMI har sänkts med 0.7
Det har försvunnit 1.3% fett i min kropp
Och jag har ökat med 0.9% vatten
Musklerna är ungefär detsamma
Bukfettet har minskat med 0.5
 
Så jag är faktiskt nöjd! Det går iallafall åt rätt håll! Nu går vi på andra månaden med Herbalife, nu ska jag bli ännu bättre på att dricka vatten och framförallt - träna.
 
Nu står det packning på schemat, imorgon bär det av till Öland i en vecka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0