Hemma bäst

Ja jag håller mig nog till "borta bra, men hemma bäst". För jösses va skönt det var att komma hem idag, tillochmed en dag förtidigt. Campinglivet i tält var väl inte riktigt vår grej kan jag väl inte påstå. Visst att det gick väldigt bra både för Jolie och oss att sova i tält. Men att bo tillsammans med hundratals småkryp... Nae! Nästa år (förhoppningsvis) blir det egen husvagn för vår del.

Som sagt, vi är hemma igen. Bilresan hemåt var minst sagt högljudd. Dottern sov så gott och vovven låg o snarkade, en bit av resan ja. Sedan vaknade Jolie och var hungrig och såklart blev det himlans uttråkat att åka bil. Diezel där längst bak kom på att det blev lite väl instängt med massa packning runtomkring, så han var aningen ledsen..


Slutade med att jag hamnade i baksätet som underhållning åt både Jolie & Diezel. Öppnade ena sätet så Diezel kunde se oss bättre och inte känna sig så instängd. Han är ju van vid att vagnen står bredvid buren, men nu vart det ju saker överallt :/ tur man inte reser bort så ofta!

Nu har dottern somnat, och det känns så himla skönt att vara på hemmaplan med vanliga rutiner igen. Mannen min och jag ska slöa framför en film innan vi kryper ner i vår stora Goa säng. Det har ju inte hänt på länge ;)

Det är fascinerande hur mycket man uppskattar sitt hem när man varit ifrån det ett tag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0