Äntligen semster!

I fredags tog jag & Jolie en promenad ner till stan, för att möta syster & Dexter för lite shopping och fika. Mycket trevlig förmiddag! Efter mycket velande så blev det ett par skor till Jolie :) visste först inte om jag skulle vänta o se vad som fanns i Jönköping, men konstaterade att det var onödigt att åka dit bara för det, när det väl fanns här i Nässjö. Så blev tillslut dessa :)
 
Jag är supernöjd! och Jolie älskar dom, hon bara skiner upp när vi ska ta på dom. Men helst vill hon sitta o hålla i dom hela tiden, haha. Lite dålig bild till höger, men det var för att jag tog kortet på kvällen. Oså med mobilen då..
 
 
När jag kom hem från stan så hade Andreas kommit hem på lunch och var påväg ut med Diezel. Vi följde med och det visade sig att han redan gått hem för dagen - vilket menades äntligen semster!! Såå härligt!
 
Än så länge under helgen har vi hunnit med mycket! Vi bytte babyskyddet i bilen till den nya bilbarnstolen. Kändes säkrare nu när vi kommer åka så mycket under semestern. Däremot kändes det som hon var något för kort än, så hennes huvud hängde väldigt mycket åt sidan när hon somnat. Men det går nog att lösa med en nackkudde :) Andreas och hans pappa har under fredag eftermiddagen/kvällen och lördag förmiddagen rivit ner deras altan på framsidan. Gick effektivt och snabbt. Så nu ska här byggas nytt! Men först blir det Öland.
 
Igår hjälptes jag och svärmor åt att göra stek. Mums! Tanken var att jag skulle lagat det till Andreas och mig i fredags för att fira in semestern, oså jordgubbspaj till efterätt. Men vi åt hos hans föräldrar då och tog pajen där till efterätt istället. Och så blev det stek tillsammans med dom igår.
 
Vi satte även upp takboxen så den är klar inför Ölandsresan på onsdag! Där stannar vi förmodligen till onsdagen därefter, och vi kommer att sova i tält. Ja, ni hörde rätt, tält. Är lite smått skeptisk, men det kommer nog gå bättre än vad jag tror. Vi kommer bo nära svärföräldrarnas husvagn, så kommer ju spendera den mesta tiden där. Äta och umgås. Men det blir nog bra. Ska bli skönt att komma ifrån Nässjö lite, och komma till förhoppningsvis bättre väder! När vi kommit hem från Öland sover vi hemma två nätter, sedan bär det av ner mot Malmö till älskade Annie över helgen. Så efterlängtat! Ska bli kul att se deras nya lägenhet oxå. Den helgen kommer Diezel få vara hos min syster, och jag vet nog minsann att det kommer va en liten pojk där som kommer va överlycklig att få ha vovve för en helg :)
 
Idag blir vi bjudna på mat på Matlyckan av min morfar, då han fyllt år. Ska bli gott! Nu ska jag klä på den lilla nakenfisen som far runt här överallt ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0