Söndag

Helt seriöst, tiden bara rusar iväg! Nu är det mer än en vecka sedan som jag skrev igen. Har så svårt att hitta luckor att skriva i bloggen. Datorn sitter jag typ aldrig vid längre, och när väl Jolie sover så är det alltid något annat som måste göras. Eller bara hämta andan och ta det lugnt en stund. Har nämligen en dotter som bara sover sådär 30 minuter i taget. Så man hinner inte göra så värst mycket.
 
Men ni kanske vill höra lite allmänt om Jolie :) Maten går jättebra, jag ammar bara 1 gång om dagen ungefär. Hon äter vanlig mat både vid lunch och middag, som ni vet så lagar jag all barnmat själv. Då äter hon potatis, köttgryta eller köttfärssås och grönsaker. Hon äter jätteduktigt! Ska även testa att göra kyckling och fisk med, så det blir lite mer variation. Sen framöver blir det väl att testa pasta och ris med. Men det får vänta lite. Sen får hon då gröt till frukost och välling innan hon sover. Jag ammar mer som mellanmål, som jag snart även där ska byta ut mot "riktigt" mellanmål.
 
Nattningen har blivit mycket bättre nu! Hon somnar runt 20 varje kväll. Då gör vi så att vi gör iordning henne för sängen med pyjamas, tandborstning oså, sen får hon välling i fåtöljen i sitt rum. Lite mys innan hon läggs i sängen, och där säger vi godnatt, att vi älskar henne och pussar. Därefter sitter vi på en pall bredvid hennes säng och bara håller en hand på henne, säger inget, tittar inte på henne, utan man är där. Sen bökar hon omkring ett tag och sen tillslut slocknar hon. Jätteskönt! Sen hur många gånger som hon väcker mig på natten är olika. Ammar kanske 2-3 gånger, och sen vaknar hon oftast vid 06 ungefär och då får hon komma in till vår säng, ammas och så somnar vi om till 08. På dagen sover hon ungefär 30 minuter efter nästan alla matmål.
 
 
Jolie har även börjat kråla :) först tog hon sig bara åt sidan, liksom snurrade, och bakåt. Men sen helt plötsligt tog hon något enstaka tag framåt, och nu efter några dagar så går det undan! Hon ställer sig i krypställning jätteofta, så får se hur fort det går innan hon kryper :) duktiga tjejen! Sitter helt själv gör hon nu med :) men det har hon kunnat ett tag.
 
Men som jag nämde tidigare, jag har svårt att hitta tid åt bloggen. Ni får väldigt gärna följa mig på Instagram, där lägger jag oftare in bilder! Där heter jag @hejsandraa , så följ mig där!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0