Alla hjärtans helg

I fredags var det alla hjärtans dag. Då spenderade jag en himla massa timmar i köket. Gjorde nämligen mat till Jolie :) allt hade tagit slut i frysen, och det var även dags att göra kött o ge henne för första gången.


Första reaktionen blev kräkreflex och lite sura miner ;) men allt åts upp och nu äter hon som ingenting! Så jag ger väl henne en kub i någon dag till, sen ökar jag till två ett tag och sen tre. Jag gör nämligen egen barnmat :) så fryser jag in det i kublådor man har till is. Därför jag skriver en "kub", två "kuber" osv. Så denna gången lagade jag potatis, palsternacka, blomkål, broccoli och så två kötträtter: köttfärssås och köttgryta. Tycker det är roligt och sen så vet man vad sitt barn får för mat :)

Passade även på att göra kärleksmums på självaste kärleksdagen. Kvällen firade vi alla hjärtans dag på cocothai.


Lördagen stod babysim på schemat igen, då var det pappsens tur att plaska med Jolie :) var himla kul att titta på också, fast jag måste ju ärligt erkänna att jag längtar lite tills det är min tur nästa gång ;)


Eftermiddagen, kvällen spenderade vi hos mina föräldrar.

Idag har vi varit en sväng i Jönköping. Jag köpte hörlurar och mobilfodral man sätter på armen så jag är redo att börja träna. Skaffade mig nämligen gymkort nu i veckan så nu jäklar ska mammadallret jobbas med!


Lasange bjöds det på hos svärmor/farmor, så svårt att tacka nej till! Nu har Jolie och jag badat lite, hon halvslumrar i soffan, så är väl snart dags för välling o hopp i säng för hennes del.

Imorgon står det sångsamling och fika hos Elisabeth på schemat. Ha en fortsatt bra söndag allihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0