Sjukstuga

Ja som jag sa i förra inlägget så drog jag på mig feber och förkylning i lördags kväll. Igår fick även lilltjejen feber :( usch det är verkligen värre när hon är sjuk än när man själv är det! Jag märkte redan på morgonen att det var något, då hon sov ända till 10 efter att vaknat vid 06 och blivit flyttad till vår säng. Sen sov hon ytterligare 1.5 timme redan vid 13.

Efter middagen slumrade hon till i min famn i soffan, vilket aldrig händer nu för tiden. Hon kändes då väldigt varm och det visade sig att hon hade 38.3 grader. Fick flytande alvedon så blev hon något piggare.

Min mamma har alltid sagt "När man är sjuk får man äta glass" . Så igår fick både Jolie & jag glass :) mums sa hon om det!


Natten var mindre rolig. Pluttan hamnade på 40.3 grader som mest och det blev några vaken timmar.

Idag vid 9.15 hade vi tid hos BVC för läkare och spruta. Ringde vid 08 och rådfrågade ifall vi skulle stanna hemma. Men hon sa att sålänge hon inte har allt för hög feber så kunde vi komma så läkaren kunde lyssna på henne iallafall. Men att sprutorna får vänta.

Så Jolie fick lite smörgås och sen åkte vi dit. En lååång tjej har vi minsann! Hon har vuxit hela 5 cm under sommaren! Så nu hamnade hon på 75.8 cm lycka och 9235 gram kärlek ❤️


Myspluttan, så jobbigt att se dig dålig men man tackar ju inte nej till dethär när det annars aldrig händer :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0