Baka liten kaka

I helgen har vi haft Rambo här, en utav mammas hundar. De har nämligen varit på 4x4 festivalen i Eksjö hela helgen och då valde de att bara ta med den stora hunden Tibbe, då Rambo har atros i lederna och inte helst ska stimma upp sig osv. Så han har haft lite semester här hos kompisen Diezel :) och ingen annan var ju gladare än Jolie!


Igår vart vi även på 50 års fest för Andreas fasters man. Mycket trevligt!

Annars har jag mestadels av helgen bakat. Och då har jag bakat massor vill jag lova! Både till barnkalaset på självaste födelsedagen och båda två kalasen för släkten till helgen. Lilla skrutta, 4 dagar kvar sen är du 1 år.


Totalt blev det 53 bullar, 44 cookies, 42 kolakakor, 40 kladdkake-muffins. Sen gjorde jag 7 små bottnar av banankake-smet som ska vara som små tårtor till Jolie & alla andra barn. Resten av smeten blev 16 muffins ;)

Nu återstår bara de 3 marängtårts bottnarna, sen har jag förberett allt som går att förbereda till kalasen. Det är mycket kvar. Massor av grädde ska vispas både till tårtorna, bakelserna och kladdmuffinsen. Glasyr ska på bullarna och bär på annat. Ja och så pynta såklart. Tur jag har så snälla i mig omgivning som gärna hjälper till.

Phu, nu ska jag sova. Imorgon börjar vardagen igen efter 4 veckors semester. Men ska bli skönt att få lite rutin på saker o ting igen. Och i förskott säger vi stort Grattis till Jolie's bästis Saga som fyller 1 år imorgon! 🎈 hurra hurra hurra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0