Helgen

Vår helg har bestått av mycket sol! Vi började med att ringa hit gammelmorfar (min morfar) för att få lite hjälp med altan & trädgård. Vi köpte gröna mattor till altanen o la ut så det täckte hela altanen, så nu kan Jolie krypa överallt utan att få spetor av plankorna :) sen grävde vi bort lite rosbuskar och annan skit i min trädgård. Tidigare som bott här har haft småbuskar och grejer lite överallt men jag ville bara ha kvar de två stora syrenerna (eller vad de nu hette?)


Så nu är det gropar lite härvar i hela trädgården.. Men det ska jämnas ut med lite jord tänkte vi.

Lördagen var vi nere på stan en sväng. Andreas köpte nya skor och Jolie fick två par solhattar. Resten av dagen spenderade vi hos svärmor/farmor där vi bl.a. fick tacos till middag.

Söndagen var vi hos mina föräldrar nästan hela dagen. Njöt av solen och var ute hela tiden. När vi kom hem satte vi igång grillen. Jag satte upp blomlådor som jag fick av morfar, och började även handklippa gräset lite. Det tänkte jag fortsätta med idag tror jag. Om Jolie tillåter ;) ska nog allt få bukt på denna trädgård så den ser lite vettig ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0