8 månader

Idag är vår fina Jolie 8 månader, jösses vad tiden går! ♥ Jag är så otroligt stolt över henne och alla dess framsteg jag får äran att se varje dag!
 
Jag har tagit en paus från bloggen, det kanske ni har märkt. Har helt enkelt inte orkat, och det finns inga ursäkter, så är det bara. Nu hoppas jag på ny energi till att dela med mig av vårt liv. För er som inte följer mig på instragram, gör det! Där uppdaterar jag oftare: hejsandraa
 
Kortfattat allmänt: Jolie kryper nu, ställer sig på knä emot saker och är precis överallt där man inte satte henne från början :) jag har varit helt amningsfri sedan 1 månad tillbaka, hon äter gröt på morgonen, vanlig mat lunch och middag, ett eller två mellanmål under dagen och sist välling innan nattning. Hon äter ingenting under natten, vaknar ett par gånger för nappen och det senaste har hon velat ha mycket närhet så då har hon endel nätter fått sova mellan oss då det varit jobbigt för henne. På dagtid sover hon ca 2 timmar på förmiddagen och ca 1 timma på eftermiddagen, antingen utomhus eller i sin säng. Sover vanligtvis mellan 20-07 på nätterna.
 
 
Det senaste har Jolie råkat bli en aning bortskämd, men man ska väl skämma bort sina små juveler? hihi. Det började med att vi gick på en reakväll på babyproffsen. Vi hade mest tänkt att kika lite efter ny bilstol, men eftersom det var så himlans bra pris så kom vi hem med en Axkid Minikid bilbarnstol som ni ser här ovan ↑ som hon kommer kunna ha snart, ja kanske när hon är runt 10 månader, fram tills hon är 6 år. Och då är det bältesstol som gäller. Blev ett riktigt bra fynd och lilltjejen var nöjd med!
 
Sen förra söndagen (30/3) åkte jag & min syster iväg utan barn till Ullared. Barnen fick vara hemma med sina pappor! Första gången Jolie hade en heldag ensam med sin pappa, och första gången jag då var ifrån henne. Men det gick jättebra :)
 
 
Där hittade jag himla mycket fint till Jolie :) Jacka och vindbyxor till vardags, komplett regnställ för dagis till hösten, uv-dräkt, badbyxor, sulky, flytväst och soltält till sommaren. Och annat smått & gott! Köpte även 1-års present till henne, vi vet ju inte om vi kommer att åka dit igen innan hon fyller, så tänkte det var lika bra.
 
Annars har det väl inte hänt överdrivet mycket sen senast jag skrev. Som sagt, ni som följer mig på instagram har ju hängt med. Jolie har busat massor med sin kompis Saga, och med kusin Dexter oxå förstås. Mamman här intog i fredags sin första alkoholhaltiga dryck sedan innan graviditeten. Eftersom jag varit amningsfri i en månad, så tyckte jag det passade bra att köra på premiären när jag blev bjuden på mammafest i fredags. Var himla trevligt! Dessutom var det premiär-köp för mig på systemet, haha, det är väl inget märkvärdigt. Men när jag fyllde 20 så var jag gravid, och då kändes det inte lämpligt att köpa "bara-för-att".
 
Hur som helst ska jag försöka vara lite mer flitig på att uppdatera bloggen. Min iPhone 4s har kollapsat totalt, så det är en utav anledningarna till varför jag inte varit mer aktiv här. Nu har jag en 5s iallafall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0