Sovrutiner?

Jolie är idag 6 veckor och 3 dagar, så jag undrar lite hur sovrutinerna borde vara? Ja självklart finns det inget som heter rutin när de är så små, men ibland kan jag fråga mig själv hur länge denna lilla dam egentligen lyckas vara vaken ;)

Veckan började ju olyckligtvis med magont och det resulterade ju i väldigt många vakna timmar på dagen. Och det gjorde att hon sov hela nätterna! Två nätter i rad har hon ätit vid 22-23 tiden och somnar därefter (efter att redan ha sovit på kvällen) och sedan sovit ända fram till 05.30 ungefär! Sen somnat igen och sovit till 08-09. Jätteskönt! Då hon har en mamma som känner sig utvilad :)

Natten till igår var det likadant, men med en matpaus vid 01.30. Helt okej tycker jag. Alltså mat vid ca 22, 01.30, 05.30 sedan ungefär vid 08 och just igår tog vi en riktig sovmorgon till 10 :)

Men dagen igår, ja då ville damen inte sova alls! Vi gick som sagt upp vid 10 och vanligtvis brukar hon vara vaken kanske 2-3 timmar och sen sova igen på dagen. Men inte igår ;) nej hon var vaken i princip hela dagen! Hon var på bra humör, så jag påstår inte att det var jobbigt. Hon somnade några fåtal gånger men vaknade lika fort igen. Och var vi ute o gick så sov hon ute i vagnen men vaknade så fort vi kom in. Sedan somnade hon för natten vid 23. Gissa sen när hon väckte mig för mat? Vid 06.30! Hon vaknade lite vid 04 tiden, men då var det bara nappen hon ville ha.

Så hon skämmer bort sin mamma med bra nätter märker jag! Underbara Jolie ❤️ Men hon äter desto mer när hon är vaken, då brukar det vara ca 2 timmar imellan. Sover hon på dagen är det 3-4 timmar imellan. Endel kvällar när hon är lite skrikig och förmodligen antingen har lite ont i magen, eller har svårt att komma till ro så äter hon ibland varje timme. Men detta gör väl antagligen att hon får i sig tillräckligt under dagen så hon inte känner sig hungrig på natten. Och det är ju väldigt skönt! Oftast väcker hon mig bara 1 gång runt 01-02 tiden och sen igen lagom till Andreas ska gå upp.

Tycker min lilla älskling har varit duktigt på natten ända sedan hon föddes! Så hoppas att det håller i sig, ett tag iallafall :) för det ger så himla mycket att få bra nätter, då har man mer ork till alla äventyr på dagen! Men nu ska jag lägga över fröken i sin säng o se om vi inte ska sova ett tag till :) sen får vi se vad dagen har att erbjuda! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0