Lilla hjärtat

Oj vilken dag det har varit! Den började vid 9, med mys och leénden med finaste Jolie innan vi gick upp för att möta dagen. Kokade gröt som vanligt och gjorde lillan iordning. Påklädning och massage och lite andra morgonsrutiner. Framåt halv 12 kom Agnes på besök, mycket trevligt! Vanligtvis brukar Jolie somna igen vid den tiden, men inte ville hon sova idag. Började bli lite halvgnällig så vi tog oss en promenad så hon somnade i vagnen. Men tog inte lång tid innan hon vaknade igen när vi kommit in. Efter Agnes gått hem så somnade hon på mig, men så fort jag försökte lägga ner henne blev hon ledsen igen, och så höll det på.. Och hon det blev bara värre och värre. Inte nöjde hon sig med mat, inte försöka sova, inte massage, inte blöjbyte, ingen sång, ja jag försökte nog med allt - flera gånger om.. Men inte lyckades hon komma till ro. Kunde ju inte vara annat än att hon hade ont i magen!

När Andreas kom hem hade hon fortfarande inte sovit mer än ungefär 30 min ute i vagnen, och 30 min vid 15 tiden. Han försökte söva henne och massera magen och alla möjliga knep vi visste för magont. Men inte mycket verkade hjälpa. Har fått ge henne bröstet varje timme idag, och de flesta gångerna så somnar hon direkt vid bröstet, men vaknar efter en liten stund igen och är ledsen. Tillslut kom jag på att vi hade en pysventil vi fått i någon babybox, så vi testade den. Hon verkade någolunda nöjd efter det, men fortfarande ledsen. Så gav henne mat och då åt hon rätt länge innan hon äntligen somnade! Nu har hon sovit sedan 19, alltså en timme. Så hoppas inte hon vaknar och fortfarande har ont sen, stackars lilla hjärtat! ♥ Gör ont i mig att inte kunna trösta henne. Funderar på om jag själv inte ska sova, har varit en påfrestande dag.

Alla dagar med bebis är inte som på moln ;) Men så fort man får ett litet leénde av Jolie så glömmer man direkt att det kan vara jobbigt! Underbara du, mamma älskar dig oändligt mycket! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0