Bvc och babycafé

Idag hade vi tid till bvc igen, och Jolie hon växer så det knakar, alldeles så mycket som hon ska :) Nu väger hon 4636g, 165g mer än hembesöket förra veckan, och är 55,5cm lång! Så nu får vi se hur länge hon kommer kunna ha storlek 56 i kläder ;) Nästa tid fick inte fören den 14 okt, och då skulle vi träffa läkaren. Då görs det en likadan undersökning som de gör när de är nyfödda. Ville jag komma och väga/mäta en gång innan läkarbesöket så fick jag ringa om en tid om jag ville, men jag behövde det inte.
 
När vi gick ut därifrån så såg vi att Emelie och Dexter var där och skulle precis börja babycafét som är varje onsdag vid 13.30. Så jag skickade sms till Emelie och frågade om vi inte fick vara med. Egentligen ska de vara 2 månader innan de börjar där, men även att hon är 6 veckor så fick vi vara med :) Jättekul! Sjöng sånger och busade! Har ju längtat efter att få börja på detta, så var roligt att få smita in och vara med lite tidigare. Får se om jag går dit nästa onsdag med eller om jag väntar tills hon blivit 2 månader. Lilla Jolie verkade tycka det var väldigt roligt iallafall :) och massa skoja att träffa moster och Dexter tyckte hon! ♥
 
Bild tagen för någon dag sedan när Jolie lekte i babygymmet :)
 
Nu ska vi snart gå bort till svärmor för lite mat, sen får nog Jolie mysa med farmor en stund medans mamma byter hjullager och bromsskivor+klossar på bilen (med eventuell hjälp av pappa Andreas)..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0