Strawberry kiss

För ett tag sedan klippte min vän mig. Mitt väldigt långa, men oxå väldigt slitna hår åkte av och blev till kort page istället! Och jag som då var brunhårig ville ju köra på stor förändring och bli blond, men ville att det skulle se så naturligt som möjligt så det fick bli slingor. Men kände nästan direkt att jag inte riktigt var nöjd, eller att jag inte trivdes i ljust längre när jag varit mörk så många år..

Tillslut vande jag väl mig vid slingorna, men ändå kände jag mig inte helt hundra nöjd för min förändring. Så jag körde på stort idag! Istället för att färga tillbaks till det bruna så körde jag på rödbrun! Eller strawberry kiss som den hette :)


Blev riktigt nöjd!! Var lite rädd att den skulle bli jätteröd, men det blev alldeles perfekt! :) tänkte först ta mahogny, alltså lite mörkare, men är glad att jag inte gjorde det.

Så nu blir det att köpa schampo för rött går så det förhoppningsvis håller sig lite längre! Annars har ju rött hår en förmåga att lätt bli urtvättat.. Men galet va bra det blev :)


Kommentarer
Elin

Jätte snyggt!! Är inte alltid så lätt å bli nöjd annas

Svar: Tack! Ne jag brukar inte bli så nöjd heller, men denna gången klickade det perfekt! :)
Sandra Gustafsson

2013-10-25 @ 22:15:08
Stefanie

Så fint det blev, rött hårt är så snyggt! :) Jag körde med färgbomb från revlon när jag hade rött hår, det är väl som ett balsam typ. Funkade kanon! :)

Svar: Tack så mycket!! :) jag trivdes jättebra i rött! Och tack för tipset, använder man det varje gång man duschar då? Istället för balsam? Finns det på Ica? :) kram!
Sandra Gustafsson

2013-10-26 @ 08:49:51
URL: http://www.dottir.webblogg.se
Stefanie

Så lite så :) Jag hade i det i håret 1-2 ggr i veckan, vilket blev typ varannan gång. Använde schampoo och balsam som vanligt och hade sedan i färgbomben efteråt i handdukstorrt hår i några minuter, sen sköljde ur det.
Ingen aning om den säljs på Ica men alla frisörsalonger borde ha den iaf. :) Kram!

Svar: Tack! Då ska jag gå på jakt efter en sån :) använde du speciellt schampo och balsam för rött hår? Eller bara sådant som är för färgat hår? :)
Sandra Gustafsson

2013-10-27 @ 23:14:33
URL: http://www.dottir.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0