Söndagsmiddag

Har varit en lång dag idag. Och än är den inte slut. Dagen började vid 8.00 och som vanligt var det mys i sängen med min älskade dotter innan man orkar sig ur och kicka igång dagen. Dock somnade hon om så jag kunde laga lite gröt :) hann till och med ringa Eksjö SLS om babysim. Så om de lyckades få in personal (vilket de trodde de skulle) så har Jolie fått en plats till nästa termin som börjar i slutet av januari :)

Framåt 10 snåret tog jag mig Jolie ut på promenad. Gick till återvinningen och sen gick vi förbi Agnes och kidnappade med henne hem en sväng :) när hon sedan gått och Andreas åkt tillbaka till jobbet efter lunchen så brakade det loss.. Fick mig en väldigt skrikig dotter :/ ville inte ha mat, hjälpte inte med ny blöja eller massage eller alla andra tusentals metoder man försöker med.. Lyckades somna lite då & då och några uppehåll utan skrik. Men tillslut fick jag henne att somna en längre stund. Sen är det alltid så skönt när Andreas kommer hem och kan hjälpa till med ny energi!

Lillan och jag igår efter hennes bad :)

Sen till rubriken. Igår hade vi tänkt laga hederlig söndagsmiddag. Nämligen porterstek! Första gången vi skulle ge oss på det. Men så hanns det inte med igår. Så vi var tvungna att göra den idag annars skulle vi ha fått slänga den.. Hur skulle det gå med en ledsen dotter?

Men hon satt så snällt i sin babysitter och gnällde lite efter nappen imellanåt. Men vi lyckades få ihop det!  Så nu ligger det en porterstek o puttrar på spisen och väntas på att bli klar och ätas upp! Hoppas resultatet blir bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0