Invägning

Idag är det 2 månader sedan förlossningen, och det innebär att jag vägde mig för andra gången. Kommer dock inte ihåg vad jag vägde in mig på första gången. Men nu kommer jag att avslöja vikterna, vilket jag inte gjorde under graviditeten.
 
Viktuppgång under graviditet: +24 kilo
Sista vägning innan förlossning: 94 kilo
Nuvarande vikt: 76.4 kilo
Delmål: 70 kilo
 
Viktminskning: -17.8 kilo
Kvar till delmål: 6.4 kilo
 
70 kg var alltså det jag vägde när vi fick det efterlängtade plusset! Och det är 10 kilo för mycket mot vad jag vill och borde väga! Enligt mitt bmi ska jag väga runt 55 kg. Men känner att mitt mål blir 60 kg till och börja med. Sen får vi se om jag är nöjd med min kropp eller inte. Jag kanske känner mig nöjd innan 60, och då stannar jag, eller så behövs det några kilon till.
 
Så mitt delmål är att bli av med alla graviditetskilon innan nyår. Sen när jag klarat att komma till 70 kg så börjar om på ny kula. Alltså kommer jag ju inte räkna med graviditetskilorna som viktminskning. För 70 kg var ändå det jag började på när jag blev gravid. Här är även måtten runt magen:
 
Sista måttet innan förlossning: +130 cm
Nuvarande mått: 112 cm
Startmått (vid 70kg): 105 cm
 
Minskning: -18 cm
Kvar till start (vid 70kg): 7 cm
 
Jag har även bilder på magen efter förlossningen. Men vet inte riktigt när jag kommer att lägga ut det. Kan va kul o se hur magen sjunker ihop ;) Måste komma ihåg att ta kort på magen nu oxå. Tänkte att jag kommer att väga mig varje vecka, men 1 gång i månaden kommer jag ta kort och mäta. Sen när jag börjar om på nytt vid 70 kg så kommer jag nog att väga & mäta varje vecka, sen kort 1 gång i månaden. Vi får se! Jag ska ta mig dit först!
 
Förra veckan promenerade jag totalt 2.8 mil och brände totalt 1975 kalorier. Denna veckan har jag än så länge bara gått 2.6 km och bränt 154 kalorier. Så jag bjuder på en bild på min lilla nallebjörn innan promenaden tidigare idag :)
 
 
Denna gången ska jag klara det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0