2 månader ♥

Älskade Jolie blir 2 månader idag. Att du har varit hos oss så länge! Tiden bara rusar iväg. ♥
 
Bus med pappa i babygymmet ♥
 
Fram tills dessa två månader har Jolie ...
... gett oss det första leéndet & är nu väldigt nära till skratt många gånger! Helt underbart att få se henne le när man tittar på henne eller pratar med henne, man smälter totalt! ♥
... blivit mer och mer stadig i nacken. Man behöver hålla i nacken när man lyfter henne från rygg, men inte när man håller henne upprätt. Visst att huvudet svajar till ibland, men hon blir starkare för var dag!
... börjat tycka det är roligt att ligga på mage. Hon lyfter huvudet så duktigt och vänder ansiktet till andra sidan och tillbaka, flera gånger. Duktig på att träna nackmuskler och ryggmuskler.
... börjat vilja stå upp i knät istället för att sitta. Ibland är det så hon blir arg om hon inte får stå ;) Hon böjer benen och trycker ifrån.
... velat bäras stående så hon ser över axeln, istället för liggandes. Man vill ju inte missa något som händer runtomkring! Men det är mysigt att bäras liggandes när hon är trött. 
... tittat på oss mer och följer oss med blicken. Hennes gosedjur/skallror och vagnmobil är väldigt roliga att titta på, helst om de är färgstarka. Hon pratar och skrattar tillsammans med sina kaniner i babygymmet. 
... vänt sig mot ljud och rörelser. Lyssnar och letar upp vad det är som låter.
... blåst bubblor, pratar och ler mot de som pratar med henne.
... börjat vända sig från rygg till sidan. Med lite träning till så vänder hon sig nog snart helt till mage. Kämpa, kämpa! ♥
... börjat sova hela nätter. Somnar någon gång mellan 19-21 och äter sedan igen när jag lägger mig. Därefter väcker hon mig oftast 1 gång runt 3-4 eller sover ända till 5-6.
... lagts över till sin egen säng direkt när hon somnat, istället för att somna i vår säng.
... provsuttit matstolen några gånger. Det är så roligt att sprattla fritt med benen! :) Men hon får vänta ett tag till innan hon får sitta där i när vi äter.
 
... och mycket mer! ♥
 
Det är så otroligt att vara med och se henne utvecklas för varje dag! Och det går fort! Likaså växer hon som det knakar. Det dröjer inte länge tills vi får byta storlek i kläder. Jag är så stolt över dig Jolie! ♥ Du är så duktig och du imponerar mig varje dag. Det är det bästa jag vet att få spendera mina dagar med dig, livet är så mycket mer meningsfullt och lyckligt nu! ♥ Mamma älskar dig mest i hela världen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0