Premiär i bärsele

Igår när den älskade (ruggigt hatade!) snön kommit och vi skulle ta en promenad ner till stan. Ja då har de inte plogat trottoarerna!!!! Oh jösses vad arg jag var! Seriöst var det nog de jobbigaste jag varit med om på länge! Fick putta vagnen framför mig då framhjulen blev helt tjocka med snö och låste sig. Var nära att gå in till tidningen o skriva en dagens ris.. Tycker det borde vara lika viktigt att ploga trottoaren som vägen!

Hur som helst tänkte jag idag att jag testar bärselen och gå ut med Jolie i tillsammans med hundarna. Så tog på henne sin tjocka vinteroverall och efter lite krångel var vi redo att gå ;) 


Och jag blev faktisk förvånad över hur smidigt det var! Hon satt (hängde kanske man ska säga) där o kikade, så gott som så mycket hon såg ;) och hundarna gick o gjorde sitt. Mycket smidigare än att gå med dom bredvid vagnen! Var ju som att gå ut med dom själv :) 


Vet dock inte om hon kommer kunna somna på samma sett som i vagnen. Hon sover ju gärna när vi är ute o går. Men det går väl på något vis. Somnar hon så somnar hon ju :) men sen framöver kanske det är roligare för henne att vara vänd utåt så hon ser mer :)

Men såhär kommer jag defenetivt göra igen! Allra helst nu när det är snö. Var inte så värst tungt och jobbigt för ryggen som jag trodde heller. Man får ju en bättre hållning och bär på rätt sett.

Nu ska vi se om lillan sover lite så jag kan städa. Ha en bra fredag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0