Andra natten

Att Jolie skulle få fortsätta att sova i sitt babynest även i sitt rum, ja det gick åt.... Haha. Igår under dagen när hon vilade i sitt rum så lyckades hon bajsa ner hela nestet. Så det har nu åkt i tvätten. Och vi kände väl lite att vi kanske skulle låta henne sova "öppet" i sängen och vänja sig vid det nu när hon ändå är stor tjej o sover i eget rum :) Så nattningen igår var himla rolig måste jag få säga! Tidigare har hon tyckt det varit jättetråkigt att ligga själv i sängen och skrek för all kraft för att få komma upp i famnen igen. Men igår, ja då var det ju så himla mycket att titta på :) Sänghimel, spjälsskydd med figurer, kudde med figurer och sängmobilen som jag satte upp igår. Även nalle phu tapeten som syntes igenom himlen. Hon låg där så snällt o kikade överallt :) Tror hon tyckte det var mysigt där nu, hihi.
 
Och jag kunde tillochmed gå ut ur rummet och vara borta ett tag innan hon sa något, inte för att hon somnade som jag ville då, men hon var nöjd :) Sa bara till när nappen åkte ur. Sen låg hon absolut inte på det hållet som jag la ner henne, för nu kunde man ju flytta runt hur som helst. Hihi, sötnosen! Efter ungefär 1-2 timmars försök till nattning (då hon legat i sängen utan att bli upptagen) så ville hon upp för mat en sista gång och sen slocknade hon :) Duktiga lilla tjejen! ♥
 
Även inatt väckte hon mig varannan timme. Men som förgående natt, så sov jag himla bra mellan varven! Det är nog säkert så som alla säger, att när barnet flyttar till eget rum så sover både barnet och föräldrarna bättre. Annars vaknade jag för minsta lilla innan. Och nu hör jag henne när hon säger till om mat, men slipper när hon ligger o smågnyr fast inte vaknar.
 
Bus med pappa förra veckan :)
 
Nu får vi se hur den tredje natten går!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0