Vecka 28

Vecka 28 idag! (27+0) och det är 90 dagar kvar tills BF. Känns som en evighet, men det går nog fortare än vad jag tror!
 
Bebis:
Barnets totala längd är nu ca 35 cm och det väger ca 1,1 kg i början av veckan och ca 1,23 kg vid veckans slut. Lungorna är i princip färdigutvecklade. Barnet har vid det här laget vant sig vid din röst, fortsätt att prata med och sjunga för den.
 
 
Mamma:
Det är en kraftig tillväxtperiod mellan vecka 28-32. Livmodern fortsätter att växa och du kan känna tryck upp mot bröstkorgen. Det kan vara en lite obehaglig känsla. Barnet är livligt i magen och kan ibland hindra dig i din nattsömn. Försök att bulla upp med ordentligt med kuddar mellan knän och under magen för att hitta en så avslappnande sovställning som möjligt. Nu är det dags att gå på föräldrautbildning, prata med din barnmorska.
 
Pappa:
Din partner kan tycka att det känns jobbigt under den här perioden. Påminn henne gärna om hur mycket hon betyder för dig och hur häftigt det ska bli att få ett gemensamt barn.
 
 
Såhär känner jag:
Sedan min systerson Dexter föddes, så har det både för mig och Andreas, blivit mycket mer verkligt än innan. Det känns ganska så ofattbart att snart så har även vi en liten bebis i våra famnar! Helt otroligt vad vi längtar!! ♥ Under kommande veckor kommer både bebis och magen växa med en ilande fart, så gäller att smörja magen mycket! Mina bristningar på magen har kliat förbaskat mycket nu ett tag, och vågar väl knappt gissa hur det kommer bli nu om det växer fort. Men det är ju min lilla bebis som orsakar det, så bryr mig inte om smärtan, för jag kommer få något så otroligt värdefullt utav det! Det med att bulla upp med kuddar, det har jag gjort säkert halva graviditeten :) föräldrautbildningen är bokad den 21 maj och jag ser fram emot den. Tror det kommer bli väldigt spännande och lärorikt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0