Planera, planera..

Då vart det måndag igen, och inatt är det jobb som står på schemat. Är en kort vecka idag, A är ledig både torsdag och fredag, vilket är väldigt skönt eftersom jag har jobbhelg i helgen. Så då får vi vår helg tillsammans lite tidigare :) Uppskattas!
 
Idag har jag inte gjort allt för mycket.. Vaknade halv elva ungefär som vanligt. Mys med vovvarna innan vi går upp. Sen lite frukost innan A kommer hem på sin lunch. I vanlig ordning så kommer vi ut på promenad i samma veva som han åker tillbaka till jobbet. Så härligt väder det är alltså! Portly vill ju som vanligt aldrig gå in, och protesterar genom att lägga sig och rulla på asfalten, haha. Återigen, tur vi har balkong!
 
Sen så ställde jag mig o lagade spagetti och köttfärssås, perfekt maträtt att ha med i matlåda till natten. Smidigt och gott! Under tiden jag stod där o lagade mat så kom jag på en (vad jag tycker) brilliant idé! Vi har nämligen bestämt att vi ska ta tag i att börja veckohandla igen, för att få mer koll på matkostnaderna och försöka hålla det i en jämn utgift. Så jag satte mig och skrev matsedel för 3 veckor framöver! Denna veckan har vi klar. Planering och ekonomi går hand i hand, vill jag tro iallafall. Då vet man redan i förväg vad man ska köpa, och man kanske tillochmed kan köpa för mer än en vecka i taget. Det blir mer struktur i vardagen med tycker jag, att slippa gå o grunna på vad man ska laga för mat, utan då har man redan det bestämt och alla ingredienser är redan hemma. Tror man vinner mycket på det! Både tid och pengar.
 
Hur som helst, imorgon är det exakt 3 månader kvar till BF. Längtar otroligt efter dig! ♥ Nu ska jag snart krypa ner i sängen och se om jag kan sova något, det lockar ju inte precis när det är så fint väder.. Men får ta igen det resten av veckan!


Kommentarer
emma

visa gärna din matsedel, jag tycker det är en briljant idé, men är kass på att komma på maträtter för en hel vecka.. så lite tips gärna tack! :) bra blogg!

Svar: Tack! Va roligt att du tycker så! :) Dock så har jag bara matsedel för mån-tors än så länge, men kan absolut göra ett inlägg om hur det ser ut. Fortsätt gärna lämna spår i bloggen ifall du läser fler gånger :) kram
Sandra Gustafsson

2013-05-07 @ 22:44:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0