Matsedel

I mitt tidigare inlägg jag skrev i förrgår "Planera, planera..", fick jag nu en kommentar på att jag skulle dela med mig av min matsedel. Och det kan jag väl förståss göra! Dock så har jag bara matsedel för mån-tors än så länge, eftersom jag tycker det är svårare att komma på maträtt till helgen och det blir ofta något man kommer på spontant som man är sugen på. Dessutom händer det att vi någon gång i veckan äter hos antingen mina eller hans föräldrar, och då är det ju bara att flytta på en av dagarna..
 
Mån: Spagetti, köttfärssås
Tis: Korv, potatismos
Ons: Kyckling, sås, bandspagetti
Tors: Pannbiff, sås, potatis
 
Mån: Korvgryta m bacon, makaroner
Tis: Köttbullar, sås, potatis
Ons: Nuggets, ris
Tors: Fisk, spenat, potatis
 
Mån: Pastasås m kyckling, pennepasta
Tis: Falukorv i ugn, potatismos
Ons: Biffstroganoff, ris
Tors: Färsfrestelse
 
Mån: Kassler m ananas, risgratäng
Tis: Kyckling, sås, bandspagetti
Ons: Köttfärslimpa, sås, potatis
Tors: Fisk, potatismos
 
Sådär, hoppas jag har kunnat bidra med något mattips för några dagar iallafall! Har försökt tänka: potatis, ris och pasta varje vecka. Och likadant: kött, fisk, kyckling varje vecka. För att få så varierad kost som möjligt. Däremot är vi väl lite väl dåliga på att äta frukt och grönt här.. Fisken kommer väl inte på tal fullt lika ofta heller. Men efter bebis har kommit så är ju tanken att jag ska gå ner i vikt och bli mer hälsosammare, så jag hoppas att jag lyckas komma in i rutin med att äta även frukt och grönt. Sötsaker kommer även dras ned på radikalt!! Troligtvis helt stopp den första tiden.. men vi får se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0