Helgen

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag haft, vad det känns som, fullt upp hela helgen. Så skönt när man är ledig båda två! Jag jobbar ju inga mer helger något mer. Och dessutom så jobbar jag bara onsdag natt och söndag natt denna veckan sen blir jag gravidledig. Ska bli riktigt skönt! :) Bara gå hemma och fixa och förbereda inför bebis ankomst!
 
I fredags var jag o hälsade på min söta systerson Dexter, redan vuxit sedan jag såg honom sist, gullungen :) Efter jag varit där så tog jag med mig hundarna och åkte till mamma. Var ju så härligt väder så kände mig taskig att hålla dom inne i lägenheten, och de tycker ju det är så roligt att busa med kompisarna :) Men när vi kom dit så hade de redan hunnit ut på promenad, så de väntade sååå förväntansfullt på att de skulle komma tillbaka!
 
 
I lördags så gick vi upp relativt tidigt för att fixa iordning båten och lägga i den. Så självklart passade vi på att åka ut en runda. Diezel var pytte liten förra året när han åkte båt, och när han hade sin flytväst på sig då så la han sig pladask på magen och vägrade gå, haha.. Men i år så kunde han röra sig i den iallafall, även om det inte var speciellt roligt.. Portly däremot älskar att åka båt, det är sååå skönt när det fläktar tycker han :)
 
 
När vi kom hem från båtturen blev vi alla sugna på grillat. Men så konstaterade i princip hela familjen H att de inte ville grilla på en tråkig elgrill. Så jag, A och svärfar var iväg o köpte oss en gasolgrill. Haha, lite spontant sådär. Tog ett tag innan vi hade byggt ihop den, hungriga som vi var. Men det gick, och det blev ju riktigt lyckat :)
 
 
Kvällen spenderade vi hemma till ESC med ostbågar! Mums! Tycker helt klart att rätt land vann, Grattis Danmark! Men däremot tyckte jag det var riktigt dåligt slut. Även om det redan var uträknat vem som skulle vinna, så behövde de väl för sjutton inte avbryta röstningen och säga det?? Tycker allt de kunde ha gjort klart röstningen innan de sa det.
 
Söndagen tog vi oss en tripp till Jönköping för att köpa en lampa till bebis rum, och sladdlister som vi inte har fått tummen ur o fixa sedan vi flyttade hit. Men det blev riktigt bra! Att vi inte gjort det tidigare, haha. Bild på hur lampan blev i bebis rum får ni en annan dag. Har inte hunnit ta någon bild, och nu ska jag bara ta mig något att äta innan jag åker till mamma och pappa för att vara hundvakt. Farfar är redan där, så vill inte att han ska få vänta allt för länge på mig.
 
Ni får annars ha en bra dag! Hoppas inte att regnet envisas med att vara framme hela dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0