Gravidhormoner

Idag ser det ut att bli någolunda fint väder iallafall! På schemat idag står P-möte, ska bli intressant o se vad de har o säga idag.. Sen blir det hem o laga mat, men vad kvällen har o erbjuda har jag inte kommit fram till ännu.
 
Men till rubriken: gravidhormoner. Och ja, jag har väl inte upplevt dom så värst mycket, mer än att vara lätt till tårar lite extra gånger än vanligt, men inte som det blev igår. Haha, jag skrattar fortfarande när jag tänker tillbaka på det. För igår när jag och Andreas höll på o göra kvällsmat, så skulle vi rosta mackor och jag hade kokt ägg som jag skulle ha på, var så himla sugen på det. Och jag fulllkomligt hatar när mackorna blir brända, tycker inte om det alls, vill hellre ha lite gyllenbruna bara.
 
Så när jag väl kokat klart äggen och gjort dom klara så var det ju bara mackorna kvar. Så självklart blir första mackan bränd! Och då började hormon-kraschen! Jag blev totalt vansinnig på mackan för den blev bränd, skrek och hade mig, sa det enda fula ordet efter det andra - till mackan. Gör då ett nytt försök, och likaså denna mackan blev kolsvart! Då börjar jag störtgråta istället och slänger mig i soffan. Någon minut senare ropar Andreas på mig att han gjort en macka till mig, och den var inte alls bränd denna gången. Kommer ut i köket och ser att den blev alldeles perfekt, så då brister jag ut i gapskratt istället för jag inser hur jag har betett mig. Haha, och tårarna rinner fortfarande. Så där står jag och försöker bre min macka samtidigt som jag både skrattar och gråter. Då säger Andreas lite skrattfullt: "det är roligt med gravida kvinnor!" Sedan kunde jag äntligen äta mina efterlängtade äggmackor!
 
 
Hahah, så det kan bli! Återstår o se om det blir fler sånna rubbningar nu i slutet av graviditeten. För övrigt helt galet att det inte är så långt kvar nu. Och känslan att jag inte kommer jobba mer är ganska så knäpp.
 
Men nu ska jag se till o äta något, sen gå en promenad med hundarna. Sen vid 14 är det som sagt möte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0