Gratis gravidpaket

I fredags när jag jobbade så hittade jag en sida där man kunde registrera sig på olika saker och få gratis-boxar med bebis saker. Så jag gjorde det :) Här har ni sidan: http://www.minbebis.com/gravidpaket.html för er som är intresserade. Jag valde paketen Allt för föräldrar, som skickas hem på posten,  Baby To Be, som hämtas ut på Apoteksgruppen, och BabyBox, som hämtas på Babyproffsen. Dessutom så hittade jag under kommentarer på denna sidan att man kan gå in på MAMs sida på Facebook och Gilla deras sida så får man 1 gratis napp hemskickad. Alltid kul med gratis saker! :)
 
Idag kom Andreas hem vid 12 som vanligt vid lunch, men han hade tagit ledigt resten av dagen. Så vi tog oss en tripp till Jönköping för lite shopping. Så självklart passade jag på att hämta ut gravidpaketen från Babyproffsen och Apoteksgruppen. Tyckte det var lite typiskt att man inte kunde hämta ut det på vilket Apotek som möjligt, men hade ju tur att det fanns i Jönköping. 
 
Köpte lite grejer på Ikea, såsom tvättlappar och överdrag till skötbordsbädden, och en pedalhink för blöjorna. Sen var jag inne på Bokia och köpte en pärm som jag ska samla allt från min graviditet i. Var även på jack efter mammashorts på H&M men hittade inga! Blev oxå väldigt besviken när jag tittade på bebiskläder. Hittade för ett tagsedan ett set med mysbyxor och mysjacka, och det kan ju vara bra att ha om det blir lite kallare på kvällarna osv. Dessutom fastnade jag för en mysoverall - men inget av det fanns i stl 56! Inte verken i Nässjö, i stan i Jönköping eller på A6.. För min tanke är ju såhär, enligt H&Ms storleksguide så står 50 för 0-1 månader och 56 för 1-2 månader. Och eftersom vi föder i augusti så har den ju lite att växa i innan det blir kallt men det är inte allt för stort så den druknar.. För stl 62 känns liiite väääl stort. Hur som helst så har jag beställt H&Ms katalog nu i hopp om att det finns att skicka efter!
 
Men åter till gravidpaketen! Tänkte jag skulle avslöja vad som fann inuti.
 
 
 
 
 
Lite tidningar och en hel del värdekuponger och värecheckar fanns det i båda paketen. Sen på sista bilden så ligger allt samlat från båda paketen, vilket bestod av:
Babyleksak, två nappar, små flaskor från head&sholders, badolja och kräm från BabySeba, en pysventil, skedar, trosskydd, tvättlapp, vårtservetter från Pampers och 1 blöja för nyfödd från Pampers.
 
Tycker det var lite snålt med bara 1 blöja, men de vill väl att man ska köpa mer eftersom vi fick både 25% och 40% om vi köpte Pampers -blöjor. Annars så var det ju lite smått och gott. Tackar man ju inte nej till när det är gratis! :) Får se vad som finns i Allt för föräldrar-paketet som kommer på posten. Hoppas det kommer snart!
 
Men nu ska jag ta o smälta lite choklad till honungsmelonen vi köpte innan idag! Ha en mysig kväll!


Kommentarer
cajsa

hej första gången jag läser din blogg, jag är gravid med andra barnet i vecka 28 nu.. det brukar vara 4 blöjor i dom där paketen, det har de vart i mina paket alla fall..

Svar: Hej, kul att du tittar in här! Gör det gärna fler gånger :) Jaha okej, då vet jag det :)
Sandra Gustafsson

2013-07-08 @ 22:44:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0