29 veckors - kontroll

I måndags var jag hos barnmorskan igen för kontroll. Fick lämna urinprov, ta blodtryck och stick i fingret. Även mäta magen igen och lyssna på bebis hjärtljud. Är väl i princip det vi kommer göra varje gång nu. Men hon sa att mina värden såg bra ut och låg bra till i kurvan.
 
 
Datum 13-dec 03-jan 22-mar 22-apr 20-maj
Vecka 6 10 21 25 28
Vikt          
Symfys       25 28
Hb   119     115
Blodsocker   5,3   6,5 4,8
Urin   0     0
Blodtryck 113/85 118/64   131/74 135/60
Fosterläge          
Rörlig/fix          
Hjärtslag     153 152 150
 
 
Alltid lika skönt att höra bebisens hjärta slå ♥ Även om jag känner rörelser och sparkar många gånger per dag, så är det ändå en lättande känsla att höra att det står rätt till. :)
 
Igår var vi även på föräldrautbildning. Det var helt okej måste jag säga. Dock trodde jag att det skulle ge mycket mer än vad det gjorde. Det mesta hade vi redan hört på föreläsningen vi var på för ett tag sedan, och det mesta har man läst sig till eller vet av bara rent sunt förnuft. Men helt klart godkänd. Och även om man visste det mesta så tycker jag det känns bra att ha varit på utbildningen och ha liksom uppdaterat hjärnan lite. Det är ju som sagt inte långt kvar tills det är dags för förlossning! Och man hinner nog tänka en himla massa innan dess, och då kanske det var något specifikt man kommer på som sas på föreläsningen eller utbildningen, som kan hjälpa.
 
Hur som helst är jag glad att Andreas följde med, det ger nog honom mer nytta än mig faktiskt. Känns helt underbart att jag får dela detta otroligt underbara tillsammans med honom! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0