Tankar och förberedelse

5 veckor återstår. Helt sjukt. 5 veckor av 40 totalt. Har som sagt tvättat alla bebis kläder, lakan o handdukar. Sorterat kläderna efter storlek.. Tänkt bädda sängen o lite idag. Dessutom är det hög tid att packa BB-väskan! Eftersom vi ska på semester så känner jag att jag vill ha det packat, och med oss, ifall det skulle bli tidigare när vi är iväg. Så barnstolsbasen ska installeras i bilen, väskorna packas och allt inför förlossningen ska förberedas.
 
Därför känns det galet nära! När vi tillochmed ska sätta in bilstolen i bilen, och liksom ha den där i vart vi än åker, då känns det nära. När jag verkligen ska gå igenom allt som ska med till förlossningen, till den stora dagen vi har väntat på i 9 månader. Nästa vecka är det 1 månad kvar. 1 månad. Andreas åker till Litauen med jobbet tis-tors nästa vecka, så tänkte jag skulle sova hos mina föräldrar då. Man vet ju aldrig om det händer då.. Veckan efter, alltså v28, på fredagen den 12 juli, ja då åker vi till Öland i 5 dagar, med ett avbryt för att åka hem till Dexters dop den 14. Då måste allt med! För tänk om bebis vill komma ut då?
 
Över lag känns det verkligen som att juli månad kommer att rusa förbi! För så fort mamma och pappa får semester, och så fort Andreas får semester, så kommer dagarna gå mycket fortare. Jag kommer inte bara gå här hemma dag ut och dag in som jag gör just nu. Utan då har jag sällskap, något att göra om dagarna. Och såklart när vi är på Öland så kommer det hjälpa till ännu mer. Jag hoppas på att det blir lite småtripper hit o dit också, men det brukar det ju bli. Men tror verkligen juli kommer gå fort, sen är vi i augusti.. Då kommer vår bebis! Då blir vi föräldrar. Vi blir en familj. Bebis kan komma i princip när som helst nu! Men när vi har kommit in i augusti är det verkligen på allvar! För i ungefär mitten på augusti har vi vår bebis i famnen, vare sig han/hon har velat komma ut av själv eller inte. Vilket jag hoppas på, är ju helt klart roligare att inte veta när, att det blir av sig självt. Än att få ett datum då det ska sättas igång..
 
Men det känns helt otroligt. Snart blir jag mamma. Snart får vi äntligen veta vem som gömmer sig där inne, vem som buffas och krånglas omkring. Åh gud så jag är nyfiken! Vad jag längtar tills du hamnar på bröstet på mig, tills jag får se dig för allra första gången! Även om förlossningen kan kännas lite skrämmande, så är jag inte rädd. Jag är mest förväntansfull, eftersom det kommer vara det mest otroliga jag kommer ha varit med om i hela mitt liv. Att föra ett barn till världen. Vårt barn. Som jag bärt på i 9 månader. Klart att jag är lite orolig för hur ont det kommer att göra, för det kommer man ju inte ifrån, och hur det kommer att starta..
 
Ja, det är mycket funderingar och jag skulle kunna sitta o skriva i flera timmar. Men ska inte trötta ut er ;) ni som ens väljer att läsa allt.. Kort sagt känns det helt otroligt att vara med om denna upplevelse, och att vi snart börjar vårt nya liv som familj. Underbar känsla! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0