Dagens sysslor

Idag hade jag svårt att somna om efter att ha varit ute med hundarna vid 6.30. Låg länge o funderade på bebis, hur det kommer att bli, vem det gömmer sig där inne osv. Så kom jag på att det nog är dags att börja tvätta alla kläder och lakan, handdukar osv. Funderade på om jag skulle gå upp direkt o börja med det, eftersom jag ändå hade svårt att somna om. Men när jag minst anade så hade jag somnat och vaknade upp vid halv 11, haha.
 
Men började med lite frukost och läsa lite bloggar. Gjorde räkningarna när jag väl satt här, så det blev gjort. Sen när jag väl började sortera bebis kläder och gå igenom alla lappar för vilka grader det skulle tvättas i och om de kunde torktumlas, (vilket jag nästan aldrig gör, bara slänger in tvätten o tvättar..) så upptäckte jag symbolen för torktumlare med 1 prick i. Och eftersom jag aldrig kollar så noga, bara om det får eller inte får tumlas. Så undrade jag ju såklart vad pricken menades. Sökte och konstaterade att det betydde att man får tumla, men på lägre värme. Då kom jag ju förståss till nästa problem. Min tumlare. Inte har jag funderat över vad alla program betyder? Utan bara slängt in och kört på Bomull Extra torrt. Underbart Sandra, hur ska du lösa detta? Vilket program ska du välja? Med hjälp av bruksanvisningen och 1 timmes tjöt med mamma så kom vi båda fram till att jag skulle köra på Lätt fuktigt + Skon och sen hänga tvätten därefter tills det blivit torrt. Jepp, så fick det bli.
 
Sikket krångel det blir när man tidigare inte direkt brytt sig och i princip kört allt i 60 grader och sen tumlat extra torrt. Men nu har jag en helt annan syn på hur bebisens kläder ska tvättas. Och jag tror nog allt jag har fått kläm på hur man faktiskt ska sortera tvätten nu. Så har lovat mig själv att sköta det där nu ;) haha. Kanske till och med ska börja stryka tvätten?? Njaa.. En sak i taget. Vi äger inte ens ett strykjärn, så det får kanske bli i framtiden.
 
 
Vid 16.30 idag var det dags att skriva på faderskapsintyg och gemensam vårdnad på Medborgarkontoret. Var väldigt smidigt och gick snabbt också. Kom in två till som skulle vara vittne för att allt gjordes rätt. Så nu är det klart :) Efter det åkte vi o hämtade hundarna och begav oss till mina föräldrar för lite käk. Köttfärslimpa bjöds det på - mums! Sen hamnade vi där tills nu.
 
Ska fortsätta tvätta imorgon. Ska dessutom gosa med Dexter imon :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0