Bra dag!

Igår var en riktigt bra dag :) började dagen hos veterinären och som tur var så var det inget allvarligt, och Portly har ju fått medicin så det ska bli bra nu.

När jag kom hem så dröjde det inte länge tills sötisen Dexter och mamma E kom på besök! Jätteroligt! Myste massor och han fick visa vilken snygging till modell han är :) så duktig och blev jättebra bilder! Tror nog det var Dexter som var en toppen modell, även om fotografen (jag) är ganska så skillad oxå ;) haha. Fick låna kusinens bebissäng en stund, och invigde skötbordet med, hoppas inte min lilla bebis i magen tyckte det gjorde något :)

De var stannade i säkert 3 timmar och vi hann även knåpa ihop lite idéer till dopinbjudan. När de sen åkt var det bara o ge sig på maten! Färsfrestelse stod på menyn, även det en rätt jag aldrig gjort tidigare. Så ställde mig och skalade 10 jäkla potatisar, fick redan då ta paus efter ett tag. Blev så himla trött i ryggen och varmt i hela lägenheten var det med. När jag sedan skalat klart så skulle de strimlas, vilket jag stod o skar för hand! Usch, ännu mer pauser behövdes. Sen bryna köttfärsen, blanda ihop såsen o slänga ihop allt i en form.

Tog lång tid o laga maten! Sen uppe på det skulle den gräddas i 45 min. Som tur var hann Andreas komma hem precis när jag ställde in den. Så han tog över och plockade undan o städade åt mig så fick jag lägga mig o vila en stund. Och oj så skönt det var! Underbar man jag har :) frestelsen var helt okej, men smakade lite för mycket senap för min smak. Men går ju ha i mindre nästa gång.

Kvällen spenderades sedan i soffan med popcorn och film. Så var en väldigt bra dag igår! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0