Barnmorskan

Idag har jag tid hos barnmorskan igen. 32 veckors-kontroll. Antar att det är det vanliga med blodprov, blodtryck, mäta magen och lyssna på bebis hjärtljud. Tycker det är så mysigt o höra bebisens hjärta :) Vet inte om hon kommer kolla hur bebisen ligger idag, eller om det är senare. Vi får se helt enkelt! Kommer uppdatera tabellen med alla värden efter jag varit där. Måste fråga henne om hur det fungerar med faderskapsintyget. Hört att man måste skriva på vem som är pappan, gärna innan bebisen kommer, när man inte är gift. Är man gift så går det automatiskt vem som är pappan. Och vi vill ju inte att det ska bli fel :)
 
Mamma ska iallafall följa med mig dit idag. Kul med lite sällskap o inte behöva åka dit själv varenda gång. Dessutom så slipper jag köra själv. Är knappt så jag får plats bakom ratten, och det börjar bli ganska krångligt och otymligt att köra. Känns inte så tryggt heller, om man skulle behöva panikbromsa, eller om man helt enkelt krockar, så kommer ju ratten skada bebis massor :/ Så jag kör gärna inte mer än om jag måste.
 
 
Igår tog vi förresten en liten tripp till Eksjö och Prästängsbadet. Där köpte vi den berömda "Gameldags-glassen" som Andreas har pratat om så länge att jag måste testa. Däremot så kallades den för Tivolivåffla nu. Man får 3 stora kulor, sen mjukglass och topping över! Mums! Men jag måste dock säga att även jag, som är sån glassälskare, tyckte den var liiiite för stor. Men den gick ner efter mycket om o men ;) haha. Krävs ju en stor glass till en stor gravid bigmama!
 
Nu ska jag straxt  ta en sväng med hundarna så jag är klar vid 13.30 när mamma kommer o hämtar mig. Vi hörs senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0